"Ford Europa confirmă că, din cauza declinului fără precedent al piaţei auto europene şi a continuării perspectivei economice negative, va lua măsuri decisive pentru a aduce capacitatea sa de producţie la nivelul cererii în scădere semnificativă din industrie. În plus, Ford Europa realiniază planurile sale de producţie pentru a răspunde necesităţilor viitoare ale companiei, având în vedere improbabilitatea îmbunătăţirii semnificative a cererii de pe piaţa europeană pe o perioadă considerabilă", se arată într-un comunicat al Ford Europa, remis, luni, agenţiei MEDIAFAX.
Potrivit preşedintelui şi directorului general executiv al Ford Europa, diminuarea capacităţii, reducerea costurilor şi asigurarea planurilor viitoare de producţie sunt acţiuni esenţiale pentru viabilitatea Ford Europa în viitor.
"Am luat deja o serie de măsuri, dar cum piaţa continuă să scadă substanţial, vom lua acum măsuri suplimentare necesare. În legătură cu anunţul nostru de astăzi, luăm în considerare toate opţiunile, dar am hotărât că cea mai bună abordare în condiţiile actuale este reechilibrarea producţiei din fabricile noastre în conformitate cu piaţa în declin. Vom realinia acum nu numai cerinţele noastre actuale de producţie, dar şi planurile noastre viitoare pentru a răspunde necesităţilor companiei noastre", a declarat, în comunicat, John Fleming.
Ford precizează că acţiunile anunţate luni au impact în primul rând asupra fabricilor Ford din Germania şi Spania, precum şi asupra uzinei de la Craiova.
Ford Europa precizează că la Craiova vor fi produse motoare EcoBoost de capacitate mică. O altă unitate care va fabrica acest tip de propulsoare este cea din Köln.
"Ford Europa o analiză continuă a utilizării capacităţii de producţie şi a necesităţii de forţă de muncă din Europa", se menţionează în comunicat.
Producţia la uzina Valencia din Spania va fi reajustată prin trecerea la un sistem de lucru cu două schimburi, de la 1 mai. Această uzină va produce noua generaţie a modelului de familie Ford C-MAX, precum şi motoare EcoBoost de 2 litri.
Pe termen mai lung, opţiunea între modelul în două schimburi şi cel în trei schimburi va depinde de cererea pieţei, precizează Ford.
"La fabrica Saarlouis din Germania, Ford menţine planul prin care uzina functionează la capacitate redusă. (…) Nivelul actual al forţei de muncă va fi analizat în mod regulat pentru stabilirea sustenabilităţii sale. (…) Ford Europa confirmă ca Saarlouis va fi principalul centru de producţie al noii generaţii Ford Focus", se arată în comunicat.