Guvern: Contractul CFR Marfă, desfiinţat dacă nu e finalizat în maximum 60 zile, independent de orice culpă a cumpărătorului

Contractul de privatizare a CFR Marfă va fi desfiinţat fără orice altă formalitate şi fără intervenţia instanţei dacă procedura nu va fi finalizată în maximum 60 zile calendaristice, independent de orice culpă a cumpărătorului, transmite Guvernul.

Urmărește
421 afișări
Imaginea articolului Guvern: Contractul CFR Marfă, desfiinţat dacă nu e finalizat  în maximum 60 zile, independent de orice culpă a cumpărătorului

Guvern: Contractul CFR Marfă, desfiinţat dacă nu e finalizat în maximum 60 zile, independent de orice culpă a cumpărătorului (Imagine: Ciprian Sterian/Mediafax Foto)

Contractul de privatizare a companiei CFR Marfă a fost aprobat de Guvern, în şedinţa de miercuri.

"Dacă finalizarea nu va avea loc, independent de orice culpă a cumpărătorului, într-o perioadă de maxim 60 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, contractul se desfiinţează de plin drept fără a mai fi necesară punerea în întârziere şi fără orice altă formalitate prealabilă şi fără intervenţia instanţei", informează Executivul.

Premierul Victor Ponta a declarat că acest contract de vânzare a companiei CFR Marfă va fi semnat doar după şedinţa Consiliului Suprem de Apărare a Ţării (CSAT).

"Dacă CSAT se opune, contractul nu va fi semnat deloc (...) Până pe 23 septembrie trebuie să semnăm sau nu contractul. Dacă este din vina noastră, nu se întâmplă nimic. Pur şi simplu se anulează licitaţia", a spus Ponta.

GFR, parte a grupului Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarat la 20 iunie câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din acţiuni şi asumându-şi investiţii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investiţii de mediu.

Preşedintele Traian Băsescu a declarat luni că firma care a câştigat licitaţia pentru a cumpăra CFR Marfă nu are banii necesari pentru a plăti suma convenită şi caută bani "pe la bănci", deşi nu sunt prea multe instituţii de credit dispuse să finanţeze o astfel de sumă, şi s-a întrebat de unde va mai avea compania bani de investiţii pentru modernizarea CFR Marfă.

Stoica a declarat marţi pentru MEDIAFAX că Grup Feroviar Român discută cu instituţii financiare din top 5 mondial finanţarea tranzacţiei privind preluarea CFR Marfă şi este sigur că va putea face plăţile în condiţiile stabilite, fiind o companie bancabilă, solidă şi fără datorii.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici