Guvernele României şi Bulgariei s-au angajat să înceapă construcţia a două noi poduri peste Dunăre

Reprezentanţii Guvernelor român şi bulgar au semnat, la Bucureşti, un memorandum prin care se angajează să înceapă construcţia a două noi poduri peste Dunăre, în primă fază la Turnu Măgurele-Nikopole şi ulterior la Călăraşi-Silistra, termenul avansat pentru inaugurarea primei construcţii fiind 2 ani.

Urmărește
1174 afișări
Imaginea articolului Guvernele României şi Bulgariei s-au angajat să înceapă construcţia a două noi poduri peste Dunăre

Guvernele României şi Bulgariei s-au angajat să înceapă construcţia a două noi poduri peste Dunăre (Imagine: Florin Ceausu/Mediafax Foto)

Cele două guverne vor forma un grup comun de lucru care va stabili detaliile tehnice şi sursele de finanţare aferente proiectelor.

Autorităţile române şi bulgare preconizează ca săptămâna viitoare să dispună deja de un plan concret privind data începerii lucrărilor, premierul Victor Ponta, prezent la ceremonia de semnare a memorandumului, arătând că proiectele de infrastructură dintre România şi Bulgaria pot fi finanţate atât din bugetul naţional, cât şi din fonduri europene.

În urmă cu o săptămână, Guvernul a aprobat semnarea unui memorandum de înţelegere cu autorităţile bulgare pentru implementarea studiilor de fezabilitate privind construcţia celor două noi poduri peste Dunăre, a anunţat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Corneliu Calotă.

Construcţia celui de-al treilea pod peste Dunăre va costa 200-270 de milioane de euro, potrivit studiilor de fezabilitate efectuate, iar amplasarea acestuia urmează să fie stabilită în următoarele două luni, fiind analizate patru variante, relata, în vara acestui an, presa bulgară.

Cele patru variante de amplasare a podului sunt Oriahovo-Bechet, Silistra-Călăraşi, Ruse-Giurgiu şi Nikopol-Turnu Măgurele, declara atunci Elean Gagov, expert în Ministerul Dezvoltării Regionale din Bulgaria.

În a doua fază a studiilor de fezabilitate urmează să fie discutate posibilitatea construcţiei unei linii de cale ferată, precum şi preţul ţintă al proiectului de construcţie a podului, a arătat Gagov.

Bulgaria şi România şi-au exprimat disponibilitatea de a construi cât mai multe poduri pentru a lega regiunile sărace de pe cele două maluri ale Dunării, pentru atragerea investiţiilor, creşterea traficului şi susţinerea afacerilor locale, potrivit oficialului bulgar.

El a spus că Transproiect 2001, compania românească angajată să realizeze studiile de fezabilitate pentru viitorul pod, a redactat câte trei opţiuni de poduri pentru fiecare pereche de oraşe, cu excepţia Silistra-Călăraşi, pentru care sunt două opţiuni.

Consultantul a mai sugerat două opţiuni pentru construcţia unui tunel pe sub Dunăre, la Nikopol-Turnu Măgurele şi Oriahovo-Bechet. Totuşi, construcţia unui tunel este considerată prea costisitoare, întrucât ar mări preţul ţintă al proiectului cu 70 de milioane de euro.

Gagov a notat că pentru construcţia celui de-al treilea pod peste Dunăre se va solicita co-finanţare din partea Uniunii Europene, după stabilirea amplasamentului.

Potrivit unor informaţii neoficiale, podul Ruse-Giurgiu este traversat zilnic de 1.000 de TIR-uri, iar podul Vidin-Calafat de circa 500 de TIR-uri.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici