- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Guvernul a interzis firmelor să mai cumpere de la persoane fizice şinele CFR, din cauza furturilor
Guvernul a interzis firmelor care lucrează cu deşeuri industriale reciclabile să mai cumpere de la persoane fizice metale feroviare, precum şina de cale ferată, argumentând că furturile de materiale a ridicat suma pagubelor la peste 10 milioane lei şi afectează grav siguranţa circulaţiei trenurilor.
Guvernul a interzis firmelor să mai cumpere de la persoane fizice şinele CFR, din cauza furturilor (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Perioada de interdicţie este pentru doi ani şi poate fi prelungită ulterior prin hotărâre de guvern.
Firmele care încalcă interdicţia vor fi amendate cu sume cuprinse între 20.000 şi 40.000 lei, anularea autorizaţiei de colectare şi plata unui "tarif de despăgubire" în valoare egală cu cea a elementelor feroviare sustrase, către compania feroviară afectată.
Interdicţia de cumpărare a fost introdusă printr-o ordonanţă de urgenţă aprobată în şedinţa de duminică a Guvernului.
ULTIMELE ȘTIRI
-
FastGlioma ajută neurochirurgii în detectarea tumorilor reziduale. Cum funcționează sistemul cu Inteligență Artificială
-
Olaf Scholz şi Vladimir Putin au vorbit la telefon timp de o oră. Este prima discuţie directă din 2022
-
Macron: Europa se îndreaptă spre un război tarifar cu SUA şi China
-
Industria criptomonedelor este în extaz după victoria lui Donald Trump. Bitcoin, la noi maxime istorice
"Se interzice achiziţionarea de la persoane fizice a metalelor feroase şi neferoase şi a aliajelor acestora utilizate în activitatea feroviară, de tipul şinei de cale ferată, piese ale aparatelor de cale, contraşine, părţi componente ale instalaţiilor de siguranţa circulaţiei, cabluri de semnalizare şi telecomunicaţii feroviare, componente ale instalaţiilor de electrificare feroviare, componente ale materialului rulant şi alte asemenea", se arată în document.
Proiectul actului normativ, prezentat de MEDIAFAX în vara anului trecut, este argumentat prin numărul mare al cazurilor de furturi de materiale şi componente ale infrastructurii feroviare şi riscul ca, în aceste condiţii, să nu mai fie asigurate condiţiile de siguranţă a circulaţiei trenurilor la viteză ridicată.
Documentul relevă că numărul cazurilor de sustrageri de componente ale infrastructurii feroviare, în care autorii rămân neidentificaţi în majoritatea situaţiilor, a crescut de la 562 cazuri în 2007 şi 718 cazuri în 2008 la 1.533 cazuri de furt în 2009, valoarea pagubelor majorându-se corespunzător, de la 1,29 milioane lei în 2007 şi 4,6 milioane lei în 2008 la peste 10 milioane lei în 2010.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO