Guvernul aprobă cumpărarea a 23 de locomotive şi a nouă rame electrice. Valoarea investiţiei, 1,2 miliarde de lei

Cumpărarea a 23 de locomotice şi a nouă rame electrice pentru transportul feroviar din România a fost aprobată de Guvern în şedinţa de joi. Valoarea investiţiei se ridică la 1,2 miliarde de lei.

Urmărește
90 afișări
Imaginea articolului Guvernul aprobă cumpărarea a 23 de locomotive şi a nouă rame electrice. Valoarea investiţiei, 1,2 miliarde de lei

Guvernul aprobă cumpărarea a 23 de locomotive şi a nouă rame electrice. Valoarea investiţiei, 1,2 miliarde de lei

Potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor, Guvernul a aprobat Notei de fundamentare privind achiziţia a 23 de locomotive electrice noi cu sisteme ERTMS, capabile să atingă viteza de 160 km/h şi să tracteze până la 16 vagoane de călători”.

Achiziţia vizează creşterea eficienţei modului de exploatare a serviciilor de transport feroviar de călători şi reducerea poluării pe o serie de rute de pe reţeaua feroviară publică electrificată sau în curs de electrificare: Bucureşti – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Timisoara– Arad, Bucureşti – Craiova – Simeria – Deva – Arad, Bucureşti – Brasov – Sighisoara – Arad – Curtici, Bucureşti – Brasov – Sighisoara – Cluj Napoca – Oradea, Bucureşti – Braşov – Miercurea Ciuc – Dej, Bucureşti – Buzău – Paşcani – Suceava – Vatra Dornei, Bucureşti – Buzău – Tecuci – Iaşi, Bucureşti – Buzău – Paşcani – Iaşi, Bucureşti - Giurgiu Nord, Iaşi – Constanţa (Mangalia) via Tecuci, Suceava – Constanţa (Mangalia) via Buzău, Galaţi - Constanţa (Mangalia) şi Bucureşti - Constanţa(Mangalia).

Suma necesară pentru achiziţionarea a 23 locomotive este de 760.268 mii lei cu TVA.

Totodată, Executivul a aprobat şi Nota de fundamentare privind achiziţia a nouă rame electrice interregionale de lung parcurs.

„Scopul obiectivului de investiţii <Achiziţie de 9 rame electrice interregionale de lung parcurs RE-IR-2>, este de a înnoi flota de material rulant, deoarece materialul rulant existent în România nu are nivelul de calitate cerut de publicul călător, iar tehnologiile de fabricaţie ce au fost utilizate sunt depăşite, nefiind posibil a se asigura îndeplinirea standardelor de calitate prevăzute în contractele de servicii publice”, arată ministerul.

Trenurile urmează a fi echipate cu instalaţii ERTMS On-Board, compuse din echipament GSM (radio şi antena), echipament EVC (European Vital Computer), echipament DMI (Driver Man Interface), unitatea de interfaţă a trenului (TIU), echipament radar, accelerometru, antenă eurobalise, unitate de înregistrare (JRU).

Suplimentarea cu cele 9 rame electrice de lung parcurs RE-IR2 vizează creşterea eficienţei modului de exploatare a serviciilor de transport feroviar de călători, reducerea poluării şi creşterea confortului pe o serie de rute de pe reţeaua feroviară publică electrificată sau în curs de electrificare: Oradea – Cluj Napoca – Sighişoara – Braşov, Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat.

Suma necesară pentru achiziţionarea celor 9 rame electrice este de 447.405 mii lei cu TVA.

Finanţarea celor două proiecte de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Fondul de modernizare şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici