Guvernul ar putea obţine gratuit zgură de la ArcelorMittal din România pentru drumuri şi autostrăzi

Guvernul ar putea obţine gratuit zgură din haldele ArcelorMittal din România pentru construcţia de drumuri şi autostrăzi, iar în schimbul materiei prime compania siderurgică ar putea beneficia de o amânare a termenului limită de închidere a haldei de zgură de la Galaţi, fixat pentru 2014.

Urmărește
557 afișări
Imaginea articolului Guvernul ar putea obţine gratuit zgură de la ArcelorMittal din România pentru drumuri şi autostrăzi

Guvernul ar putea obţine gratuit zgură de la ArcelorMittal din România pentru drumuri şi autostrăzi (Imagine: Raul Stef/Mediafax Foto)

Silvian Ionescu, şeful Gărzii Naţionale de Mediu, aflat, joi, într-o vizită pe platforma siderurgică de la Galaţi, a declarat că Guvernul intenţionează să utilizeze gratuit zgură din haldele ArcelorMittal din România pentru construcţia de drumuri şi autostrăzi, în schimbul căreia ar putea obţine o păsuire a termenului limită de închidere a haldei de zgură de la combinatul siderurgic din Galaţi, termen fixat în autorizaţia integrată de mediu în anul 2014.

Potrivit sursei citate, în perioada următoare, reprezentanţii combinatului de la Galaţi ar urma să aibă o întâlnire cu ministrul Mediului, Laszlo Borbely, şi cu ministrul Turismului şi Dezvoltării Regionale, Elena Udrea, pentru a se stabili termenii unei înţelegeri în acest sens.

"Mă aflu aici ca urmare a unei scrisori semnate de către domnul ministru Laszlo Borbely către conducerea combinatului, care a solicitat domnului Thierry Le Gall (n.r. - CEO al ArcelorMittal Galaţi) o întâlnire. La întâlnire vor lua parte domnul Borbely, doamna ministru Elena Udrea şi se referă la folosirea depozitului de zgură pentru construcţia de drumuri în România. Pentru asta va veni şi doamna Udrea, pentru că este vorba despre acel program naţional 10.000 de kilometri de drumuri. În acest caz nu vorbim doar de depozitul de la Galaţi, ci şi despre celelalte din ţară care aparţin ArcelorMittal", a declarat Silvian Ionescu la ieşirea de pe platforma siderurgică de la Galaţi.

Ionescu a precizat că se intenţionează preluarea gratuită a materiei prime, dar că, în schimb, ArcelorMittal Galaţi ar putea beneficia de o amânare a termenului de conformare în ce priveşte închiderea haldei de zgură.

"Pe baza acestui lucru vom putea să avem argumentul şi curajul să mergem la Comisia Europeană şi să cerem deplasarea termenului de conformare pe mediu a haldei de zgură de la Galaţi din 2014 câţiva ani mai încolo, ca să putem utiliza această zgură", a spus Ionescu.

Întrebat de ce s-a găsit abia acum această soluţie şi de ce zgura nu a fost folosită de mai multă vreme pentru proiectele de infrastructură, Silvian Ionscu a susţinut că zgura de la Galaţi este deja folosită pentru construcţia noii autostrăzi de la Cernavodă la Constanţa, însă contra cost şi că ArcelorMittal nu a spus niciodată că pune la dispoziţia Guvernului României această zgură.

"După ce am produs-o cu sudoarea frunţii părinţilor noştri, nu este cazul să mai plătim pentru ea încă o dată. Foarte multă lume se gândea că este zgura combinatului şi să o mai plătim încă o dată. O să se pună la dispoziţia statului român. La halda de zgură de la Mittal sunt două firme (n.r. - subcontractori ai ArcelorMittal Galaţi) care scurmă după deşeuri de fier şi mută halda din stânga în dreapta. Există o singură altă firmă care exploatează zgura ce este adusă apoi la autostrada de la Constanţa cu patru euro pe tonă. Nu are rost să se continue acest sistem când, în fapt, dacă statul nu ia zgura de pomană, ArcelorMittal trebuie să cheltuiască bani pentru renaturarea zonei. Dar dacă statul ia zgura de pomană, poate să meargă la Comisia Europeană cu capul sus şi să spună că, dacă ArcelorMittal ne-a ajutat, atunci trebuie să îi ajutăm şi noi pe ei şi să prelungim termenul de conformare", a susţinut coordonatorul Gărzii Naţionale de Mediu.

Silvian Ionescu a adăugat că în halda de la Galaţi de găsesc 60 de milioane de tone de steril care se pot folosi în astfel de lucrări şi că pentru proiectele de construcţie de drumuri şi autostrăzi ar urma să se utilizeze 1,5 - 2 milioane de tone pe an.

Purtătorul de cuvânt al ArcelorMittal Galaţi, Dorian Dumitrescu, a confirmat faptul că a avut loc o întrevedere între Silvian Ionescu şi Thierry Le Gall şi că administraţia este deschisă în ceea ce priveşte colaborarea cu Guvernul pentru realizarea unor proiecte de infrastructură.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici