- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Guvernul caută fonduri pentru reluarea lucrărilor la canalul navigabil Bucureşti-Dunăre
Finalizarea lucrărilor de construcţie a canalului navigabil Bucureşti-Dunăre necesită fonduri suplimentare de aproximativ 350 milioane euro, iar Guvernul va căuta soluţii de finanţare, atât din fonduri europene, cât şi de la bugetul de stat, a declarat, joi, la Călăraşi, premierul Emil Boc.
Guvernul caută fonduri pentru reluarea lucrărilor la canalul navigabil Bucureşti-Dunăre (Imagine: Mediafax Foto)
"Este un proiect major care nu trebuie uitat, chiar dacă a fost început înainte de 1989. Vom discuta la Ministerul Transporturilor şi la Guvern despre acest obiectiv de importanţă naţională şi vom căuta resurse de finanţare", a spus Boc.
Lucrările la canalul București-Dunăre au fost începute în 1986, dar au fost sistate după 1989.
Fostul Guvern a decis, în august 2008, ca o eventuală reluare a lucrărilor la canalul Bucureşti-Dunăre să fie precedată de un studiu de fezabilitate şi de o analiză actualizată a proiectului, iar până atunci lucrările deja executate, înainte de 1989, să fie conservate.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
-
Liderul nord-coreean Kim Jong Un ordonă producerea în masă a dronelor explozive
-
Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE / Biden, presat de Europa pentru a spori sprijinul pentru Ucraina înainte de încheierea mandatului
-
Guvernatorul Băncii Angliei îndeamnă la reconstruirea relaţiilor cu UE: Brexitul a subminat economia
Investiţia este estimată la circa 500 de milioane de euro şi ar urma să fie finalizată în 2014.
Prin finalizarea canalului, Capitala ar urma să fie conectată la coridorul VII paneuropean de transport.
Calea navigabilă de transport va asigura un tranzit de 20 milioane tone pe an pe sectorul Budeşti-Olteniţa, dintre care 16 milioane tone pe an pe sectorul Budeşti-Portul Bucureşti-1 Decembrie şi patru milioane tone pe an pe sectorul Budeşti-Portul Bucureşti-Glina.
Etapele necesare reluării lucrărilor sunt elaborarea studiului de fezabilitate, proiectarea întregii lucrări la nivelul anului 2010 şi apoi execuţia. Perioada de amortizare a investiţiei este de circa 14 ani.
După finalizare, pe canalul Bucureşti-Dunăre ar trebui să fie transportate mărfuri în ambele sensuri, să se producă energie electrică prin patru microhidrocentrale, să se asigure apă pentru irigaţiile terenurilor agricole din zonă, iar terenurile adiacente canalului să fie închiriate pentru diverse construcţii şi utilităţi.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO