Afacerile GEFCO România au crescut anul trecut cu 44%, la 32,9 milioane euro
În luna noiembrie a anului trecut, compania estima că va obţine în 2010 o cifră de afaceri de 30 milioane euro, în creştere cu 30% faţă de 2009, ca urmare a atragerii de noi clienţi şi extinderii parteneriatului cu Electrolux.
Anul trecut, spre deosebire de 2009, a existat o creştere semnificativă şi în activităţile de transport pentru GEFCO România. Astfel, transportul aerian a crescut de peste 3,5 ori, la 772 de transporturi aeriene, atât importuri cât şi exporturi, principalele destinaţii find Coreea de Sud, China, Sri Lanka, Brazilia şi India.
Totodată, compania a realizat 8.600 transporturi rutiere (camioane complete şi partiale), cu 52% mai multe comparativ cu 2009, iar numărul maşinilor transportate a crescut cu 37% ajungând la 120.000 de unităţi.
Transportul feroviar s-a majorat cu 32%, astfel că GEFCO a operat peste 250 de trenuri încărcate complet. Creşterea s-a datorat, în principal, cererilor mari din Europa de Vest.
GEFCO a câştigat anul trecut 56 de proiecte şi 24 de clienţi noi, inclusiv retailer-ul de textile Kiabi, pentru care asigură transportul din Franţa către România, precum şi distribuţia la magazinele sale din România, în Bucureşti şi Constanţa.
De asemenea, compania s-a dezvoltat şi în sectorul electrocasnicelor, cu clienţi precum Electrolux, pentru care gestionează fluxurile de exporturi către Rusia şi Polonia.
La nivel de recrutare de personal, anul trecut au fost angajate 12 persoane, numărul salariaţilor urcând la 82.
În acest an, GEFCO România va implementa certificarea ISO 14001 şi îşi propune să dezvolte activităţile către Turcia şi Rusia, să câştige proiecte şi clienţi noi din domeniul automobilelor, electronicelor şi electrocasnicelor.
Tot în 2011, GEFCO Romania va sprijini dezvoltarea primului an GEFCO în Bulgaria.
Printre clienţii companiei se numără Carrefour, Ford, Kiabi, Arctic, Unilever, Citroen, Renault, Ikea, Electrolux şi Philips.
Grupul francez GEFCO, filială a grupului auto PSA Peugeot Citroën, a intrat pe piaţa din România în 2005 şi operează două depozite logistice, la Arad şi Bucureşti, şi o platformă destinată activităţii logistice auto, la Curtici. Grupul francez este prezent în 150 de ţări.