- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (04.11.2013, 20:47)
- Ovidiu Bărbulescu
Guvernul revine în CSAT pentru CFR Marfă, cu o nouă strategie de privatizare
Guvernul va trebui să elaboreze o nouă strategie de privatizare a CFR Marfă, care să fie supusă avizului Consiliului Suprem de Apărare a Ţării (CSAT), a declarat, luni, ministrul Finanţelor, Daniel Chiţoiu, adăugând însă că elaborarea noii strategii este "atribuţia Guvernului", nu a Preşedinţiei.
Urmărește
287 afișări
Guvernul revine în CSAT pentru CFR Marfă, cu o nouă strategie de privatizare
Declaraţia ministrului survine unei alte afirmaţii a premierului Victor Ponta, care în urmă cu trei săptămâni anunţa că Guvernul va începe procedurile pentru o nouă privatizare a companiei CFR Marfă, fără să mai fie însă "blocat" de către CSAT.
Întrebat, la finalul discuţiilor cu Fondul Monetar Internaţional, dacă Guvernul va schimba modalitatea de privatizare a CFR Marfă, ministrul Chiţoiu a arătat că în prezent se lucrează la elaborarea unei noi strategii de privatizare.
Ministrul Finanţelor a arătat de asemenea că noua strategie va trebui să obţină avizul CSAT.
Întrebat, însă, dacă noua strategie va fi realizată în colaborare cu Administraţia Prezidenţială, Chiţoiu a afirmat că elaborarea documentului este "atribuţia Guvernului".
Noul termen pentru finalizarea privatizării CFR Marfă este jumătatea anului 2015.
Vânzarea a 51% din CFR Marfă către Grup Feroviar Român, companie deţinută de omul de afaceri Gruia Stoica, nu a putut fi finalizată până la termenul limită, 14 octombrie, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei
Strategia de privatizare a CFR Marfă a fost subiectul unor controverse între Guvern şi Preşedinţie, legată de rediscutarea documentului în CSAT.
Surse oficiale au declarat în urmă cu o săptămână agenţiei MEDIAFAX că Guvernul şi delegaţia FMI au convenit să reanalizeze toate etapele procedurii de privatizare a CFR Marfă, pentru a identifica motivele care au condus la nefinalizarea operaţiunii.
La întrebarea dacă aceasta presupune o eventuală schimbare a procedurii de licitaţie sau a condiţiilor de privatizare, sursele citate au precizat că, vineri, nu a fost luată nicio decizie în acest sens, dar că vor fi analizate împreună cu FMI toate variantele, urmând să se stabilească cum vor proceda autorităţile române.
Privatizarea CFR Marfă a fost iniţiată printr-o procedură de vânzare de acţiuni prin metode combinate cu criterii de precalificare, constând în negociere pe bază de oferte preliminare şi neangajante, urmată de licitaţie cu ofertă în plic pentru un pachet majoritar de 51% din capitalul social al companiei.
În luna mai, Ministerul Transporturilor a reluat privatizarea CFR Marfă şi a relaxat unele condiţii impuse ofertanţilor, nivelul cifrei de afaceri solicitat fiind redus de cinci ori, de la 100 milioane euro la 20 milioane euro, însă nu a modificat preţul de pornire, de 180 milioane euro, sau termenul de desemnare a câştigătorului.
Nici valoarea garanţiei de participare, de 10 milioane euro, nu a fost modificată, cumpărătorul având obligaţia să achite şi un avans de 20 milioane euro într-un cont escrow, reprezentând 10% din valoarea acţiunilor CFR Marfă preluate.
Modificarea a fost efectuată după ce niciunul dintre cei trei investitori care depuseseră documentaţia de participare, respectiv compania americană OmniTRAX, Grup Feroviar Român şi asocierea dintre Transferoviar Grup şi Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria, nu s-a precalificat pentru etapa următoare, în urma verificării şi analizării documentelor.
În final, în ultima etapă a privatizării a participat doar Grup Feroviar Român, deoarece asocierea româno-austriacă Transferoviar Grup - Donau Finanz şi compania americană OmniTRAX s-au retras.
Citește pe www.zf.ro: BREAKING. Ionuţ Dumitru, profesor ASE: România a depăşit Polonia la PIB per capita şi este peste Ungaria, Croaţia sau Grecia
Citește pe www.zf.ro: Cum alegem zona unde cumpărăm o locuinţă şi ce facilităţi importante trebuie să existe în proximitate
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Presa olandeză: Poliţia crede că a identificat hoţii tezaurului dacic, precum şi locaţia unde s-ar afla. ”Este vorba de cel puţin trei autori”
Ţara care pariază tot pe opulenţă absurdă ca să atragă super-bogaţii şi miliardele lor. Au construit palate pentru vânătorii de lux şi acum aşteaptă să vadă cine muşcă momeala
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Milionarul de 53 de ani a cerut-o de nevastă pe iubita lui cu 24 de ani mai tânără
PROSPORT.RO
Taxă de la 740 de lei pentru această categorie de șoferi! Inspecția RAR, polița RCA și ITP sunt obligatorii
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 15:02
Gorj. Patru persoane, reţinute pentru trafic de doguri de risc şi mare risc
-
astăzi, 14:55
Live text Războiul din Ucraina, ziua 1080. „Planul de pace al lui Trump pentru Ucraina" a fost „dezvăluit" / Trump este pregătit să intensifice sancţiunile asupra Rusiei pentru a pune capăt războiului din Ucraina / Kellogg sugerează că Ucraina ar trebui să organizeze alegeri / Copiii ucraineni luaţi cu forţa din familiile lor au fost aduşi acasă / Cehia extinde protecţia pentru ucraineni