Decizia a fost luată în şedinţa de miercuri a Guvernului, prin ordonanţă de urgenţă.
Purtătorul de cuvânt al Executivului, Ioana Muntean, a precizat că posturile vacante vor fi ocupate în baza unei aprobări a Guvernului, după centralizarea acestor posturi şi prin redistribuire de locuri cu prioritate către instituţiile implicate în gestionarea fondurilor UE.
Locurile vacante vor fi centralizate la Ministerul Finanţelor până pe data de 15 ale fiecărei luni.
Guvernul a anunţat, în urmă cu două săptămâni, că va bugeta angajarea a aproximativ 100 de funcţionari care să lucreze în domeniul atragerii fondurilor UE, la nivelul celor cinci autorităţi de managament.
În urmă cu un an, Guvernul a suspendat ocuparea prin concurs a posturilor din sectorul public, cu excepţia doar a unui procent de maxim 15% din totalul posturilor vacante, dar numai în condiţiile încadrării în cheltuielile de personal aprobate prin buget.
Legislaţia în vigoare prevede că salariile de bază pentru funcţionarii care gestionează fonduri UE pot fi majorate cu până la 75%, în funcţie de îndeplinirea unor criterii. Activitatea angajaţilor este evaluată cel puţin o dată pe an, ocazie cu care procentul de majorare a salariului de bază se poate modifica în funcţie de rezultate.