- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (06.02.2013, 14:19)
- Departamentul Economic
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Guvernul va dubla limitele minime şi maxime ale pedepselor pentru furtul de componente CFR
Guvernul va dubla limitele minime şi maxime ale pedepselor prevăzute în Codul Penal pentru furturile de material rulant CFR, a anunţat miercuri premierul Victor Ponta.
Urmărește
494 afișări
Guvernul va dubla limitele minime şi maxime ale pedepselor pentru furtul de componente CFR (Imagine: AFP/ Mediafax Foto)
El a precizat că Ministerul Transporturilor se va consulta pe această temă cu Ministerele de Interne şi Justiţie, iar decizia va fi luată de Guvern săptămâna viitoare, eventual prin ordonanţă de urgenţă.
"Să găsim soluţia nu doar pentru Intercity Bucureşti-Constanţa, cred că protecţia căilor ferate este o problemă structurală. Dacă mergem pe logica actuală, că sunt pedepse mici sau că se fură două şuruburi - alea două şuruburi pot să însemne deraierea unui tren şi moartea a unor oameni", a spus Ponta.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
-
Un comandant ucrainean, acuzat că a dezvăluit secrete militare ruşilor
-
Sorin Grindeanu anunţă că se va circula de săptămâna viitoare pe încă 32 de kilometri din Autostrada Moldovei
-
Armata israeliană susţine că a ucis un comandant al organizaţiei Jihadul Islamic Palestinian
Premierul a adăugat că vor fi luate măsuri suplimentare şi pentru paza bunurilor.
Un document oficial prezentat de MEDIAFAX în luna octombrie relevă că CFR nu mai are rezerve de componente feroviare pentru înlocuirea celor subtilizate de hoţi, care au crescut în ultima perioadă şi afectează secţii precum Bucureşti - Constanţa, iar durata unei călătorii creşte, din cauza verificărilor.
"În cazul deranjamentelor provocate de furturi, deoarece instalaţiile nu mai dau indicaţii în legătură cu starea de liber sau ocupat a liniilor, circulaţia între staţii se face prin înţelegere telefonică - cale liberă, fiind necesare măsuri suplimentare de verificare pe teren a liniilor şi macazelor, fapt ce conduce la mărirea duratei de parcurs a trenurilor, la aşteptarea eliberării liniilor din staţii şi a liniei curente", se precizează în document.
Furturile tot mai dese, cu autor necunoscut, din instalaţiile feroviare şi de siguranţa circulaţiei, afectează în prezent 10 din cele 27 de distanţe de circulaţie ale secţiei Bucureşti - Constanţa.
Verificările suplimentare prelungesc timpul de mers pe o distanţă de circulaţie în medie cu 5-7 minute, în funcţie de condiţiile de circulaţie, ajungându-se astfel la întârzieri de 60 de minute sau mai mari, se arată în document.
Pe lângă prejudiciile aduse publicului călător, aceste situaţii presupun şi eforturi de natură tehnică şi financiară pentru CFR , care trebuie să înlocuiască echipamentele furate.
"În prezent s-a ajuns la situaţia limită în care Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA nu mai are rezerve de componente pentru înlocuirea celor furate", se menţionează în document, datat 22 octombrie 2012.
În ciuda situaţiei dificile, CFR acţionează pentru redresarea circulaţiei şi reducerea efectelor produse de furturi, asigurând derularea traficului în condiţii de siguranţă.
În martie anul trecut, Guvernul a interzis firmelor care lucrează cu deşeuri industriale reciclabile să mai cumpere de la persoane fizice metale feroviare, precum şina de cale ferată, argumentând că furturile de materiale a ridicat suma pagubelor la peste 10 milioane lei şi afectează grav siguranţa circulaţiei trenurilor.
Perioada de interdicţie este pentru doi ani şi poate fi prelungită ulterior prin hotărâre de guvern.
Firmele care încalcă interdicţia sunt amendate cu sume cuprinse între 20.000 şi 40.000 lei, anularea autorizaţiei de colectare şi plata unui "tarif de despăgubire" în valoare egală cu cea a elementelor feroviare sustrase, către compania feroviară afectată.
Ultimele date oficiale, prezentate anul trecut de MEDIAFAX, indică faptul că numărul cazurilor de sustrageri de componente ale infrastructurii feroviare, în care autorii rămân neidentificaţi în majoritatea situaţiilor, a crescut de la 562 cazuri în 2007 şi 718 cazuri în 2008 la 1.533 cazuri de furt în 2009, valoarea pagubelor majorându-se corespunzător, de la 1,29 milioane lei în 2007 şi 4,6 milioane lei în 2008 la peste 10 milioane lei în 2010.
Citește pe alephnews.ro: Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Hamas se declară „pregătiți de încetarea focului”, dar acuză Israel că nu oferă „nicio propunere serioasă”
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Adriana Bahmuțeanu, atac la adresa Mihaelei Botezatu și a lui Honorius: „Am fost sunată de Maximus, care în cele 3 zile nu…”
CANCAN.RO
Ce a pățit un pensionar de 92 de ani, după ce a angajat o menajeră ROMÂNCĂ mult mai tânără
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe