Haosul de pe centura Capitalei, unde circulă 144.000 de maşini zilnic: doar 20 km sunt reabilitaţi, pe alţi 20 km se lucrează şi 32 km au rămas în ceaţă

Din cei 72 de kilometri ai centurii Capitalei, doar 20 de kilometri sunt reabilitaţi şi lărgiţi la patru benzi de circulaţie, iar alţi 20 de kilometri sunt în diverse stadii de execuţie, de 7% până la 20%. Ultimii 32 de kilometri ai centurii nu au nici măcar un termen de începere a lucrărilor.

Urmărește
375 afișări
Imaginea articolului Haosul de pe centura Capitalei, unde circulă 144.000 de maşini zilnic: doar 20 km sunt reabilitaţi, pe alţi 20 km se lucrează şi 32 km au rămas în ceaţă

Haosul de pe centura Capitalei, unde circulă 144.000 de maşini zilnic: doar 20 km sunt reabilitaţi, pe alţi 20 km se lucrează şi 32 km au rămas în ceaţă (Imagine: Mediafax Foto)

Gestionarea situaţiei centurii Capitalei, pe care circulă zilnic 144.000 de maşini, arată cum au fost stabilite priorităţile statului în ultimii ani în ceea ce priveşte construcţia de drumuri. După ce ani la rând centura a fost „văduvită“ de finanţare, pentru anul acesta statul a anunţat că va oferi circa 45 de milioane de euro pentru această şosea, însă doar pentru tronsonul de nord.

 Între timp, centura de sud nu mai are constructori, după ce Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a reziliat cele trei contracte încheiate în urmă cu câţiva ani pentru reabilitarea şoselei, dar pentru care nu a alocat bani.

„Partea de sud a centurii este catastrofală. Reabilitarea întregii centuri ar fi o normalitate, pentru că acum în loc să circulăm cu o viteză de 70-80 de kilometri/h pe aceasta, avem o viteză medie de 15 kilometri/h. Toată lumea ar avea de câştigat cu o centură reabilitată. Acum se pierde timp, mărfurile se mişcă încet, poluarea este uriaşă“, spune Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).

În prezent, doar tronsonul de circa 20 de kilometri cuprins între Chitila, în dreptul DN 7, şi Voluntari, în dreptul DN 2, este reabilitat şi lărgit la 4 benzi de circulaţie, fiind dat în exploatare în 2011.

Citeşte mai multe despre reabilitarea centurii Capitalei pe www.zf.ro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici