- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Harta comerţului modern, imaginea clară a dezvoltării economice
Bucureştiul are singur aproape o treime din totalul universului de comerţ modern din România. La polul opus, 15 judeţe din România au o pondere de 1% sau mai puţin în totalul universului, informează Ziarul Financiar.
Harta comerţului modern, imaginea clară a dezvoltării economice (Imagine: Shutterstock/ Mediafax Foto)
În Călăraşi, Tulcea sau Sălaj sunt maximum zece magazine din comerţul modern.
„Nivelul salarial şi puterea de cumpărare din Bucureşti şi împrejurimi atrag retailerii să deschidă aici magazine pe bandă rulantă. Apoi, după Capitală ei se orientează către marile oraşe unde populaţia este pe măsură şi salariul la fel“, spune Cătălina Aldea, fost executiv din comerţul modern şi actualmente consultant în retail. Ea a lucrat mulţi ani pentru Mega Image, cel mai extins lanţ de magazine din România, cu circa 470 de unităţi. Din total, circa 90% din magazine sunt în Bucureşti şi Ilfov, unde şi puterea de cumpărare este pe măsură. Spre exemplu, în Capitală salariul mediu este cu 60% peste media pe ţară de circa 2.000 de lei.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Elon Musk se implică tot mai mult în conflictele globale: După discuția cu Zelenski și Trump, miliardarul s-a întâlnit într-o locație secretă cu ambasadorul Iranului la ONU
-
S-a câştigat marele premiu de aproape 10 milioane de euro la Loto 6 din 49. Unde a fost jucat biletul câştigător
-
România cumpără rachete Mistral într-o achiziţie în comun cu alte state, cu bani de la UE, prin programul EDIRPA
-
Ford Otosan a oprit azi producţia la uzina de la Craiova din cauza Electrocentrale Craiova. Pierderi estimate la peste 40 mil. Euro
Mai mult, oraşul concentrează circa 10% din toată populaţia ţării, dar în universul de comerţ modern are o contribuţie de 30%. El este urmat de Ilfov, judeţul satelit al Bucureştiului, şi de Braşov, Constanţa şi Timiş. Cele cinci au în total jumătate din totalul magazinelor de tip hipermarket, supermarket, discount sau cash & carry din România, arată o analiză a ZF făcută pe baza datelor oferite de jucătorii din piaţă. Aceste judeţe sunt şi cele care au atras cele mai mari investiţii din ţară, care au cele mai mici rate ale şomajului şi cele mai mari salarii. Aceşti indicatori sunt de altfel printre cei urmăriţi de majoritatea reţelelor străine de comerţ modern.
Există însă şi reţelele de discount, care spre deosebire de lanţurile de hiper şi supermarketuri acoperă ţara „fără discriminări“.
Citeşte continuarea pe Ziarul Financiar.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:58
-
ieri, 22:46