Heineken va începe producţia în România a unei beri cu o istorie de peste 150 de ani

Publicat: 26 03. 2025, 13:52
January 2, 2020, Huntington Beach, California, USA: Beer tender Chas Thomas pours a glass of mango wheat ale at the new Golden Road Brewing in the recently renovated shopping center Peter’s Landing in Huntington Beach on Thursday, January 2, 2020., Image: 491180757, License: Rights-managed, Restrictions: * Tabloid Rights Out *, Model Release: no, Credit line: Leonard Ortiz / Zuma Press / Profimedia

„Lansarea berii Amstel marchează un moment istoric pentru HEINEKEN România. Suntem mândri că putem aduce în România un brand internaţional, cu o istorie atât de bogată în spate, şi pe care avem ocazia să-l producem local. Prin această lansare, ne dorim să oferim oportunitatea consumatorilor din România de a se bucura de mărci accesibile ca preţ, dar care să aibă şi reputaţia şi imaginea aspiraţională caracteristică brandurilor din diverse alte ţări ale lumii. Amstel reprezintă prima marcă internaţională din portofoliul de bere mainstream, lansată de HEINEKEN în România”, explică Thibaut Boidin, Managing Director HEINEKEN România.

Berea urmează să fie disponibilă în diverse variante de împachetare: doză de aluminiu, sticlă returnabilă şi nereturnabilă precum şi la PET şi Keg.

Heineken are trei fabrici în România, la Craiova, Miercurea Ciuc şi Ungheni, judeţul Mureş, care au, în total, 1.100 de angajaţi, conform reprezentanţilor producătorului de bere. În cele trei fabrici, compania produce 98% din volume pentru piaţa din România, inclusiv o mare parte din brandurile de bere din portofoliu.

Conform rezultatelor financiare din 2023, Heineken România a fost al doilea cel mai mare producător de bere, raportând o cifră de afaceri de 1,7 mld. lei. Liderul pieţei este Ursus Breweries, care a avut o cifră de afaceri de 2,67 mld. lei în 2023, conform datelor de la Ministerul de Finanţe.