Volumul vânzărilor de ciment ale Lafarge în România a crescut cu 37,4% în primul trimestru
„În România, volumul vânzărilor de ciment a crescut puternic, sprijinit de mai multe proiecte care au început mai devreme datorită vremii favorabile„, se arată într-un raport publicat marţi de Lafarge.
Lafarge este prezent în România pe segmentul cimentului, cu ponderea cea mai mare în vânzări, precum şi pe segmentul betoanelor şi agregatelor. Pe piaţa locală principalii concurenţi ai Lafarge sunt HeidelbergCement (Germania) şi Holcim (Elveţia).
Lafarge şi Holcim, cei mai mari producători de ciment la nivel mondial, au anunţat recent planuri de fuziune, tranzacţie evaluată la 40 miliarde de dolari. Pentru a obţine avizul autorităţilor pentru concurenţă, cele două companii vor trebui să vândă mai multe active, inclusiv din România.
La nivel global, vânzările Lafarge au scăzut cu 2% în primul trimestru, la 2,6 miliarde euro. În condiţii comparabile (la curs valutar constant), variaţia a fost de plus 9%.
Grupul a înregistrat totodată o pierdere netă de 135 milioane euro, faţă de rezultatul negativ de 117 milioane euro raportat pentru primele trei luni din 2013.
Profitul EBITDA (înainte de dobânzi, taxe, deprecieri şi amortizări) s-a menţinut la 343 milioane euro, faţă de 342 milioane euro cu un an în urmă.