Hipermarketurile din România cu CELE MAI MARI câştiguri. Auchan a fost singurul care a avut pierdere

Majoritatea reţelelor de retail din România au fost profitabile anul trecut, cele mai mari câştiguri fiind înregistrate de Kaufland, Carrefour şi Mega Image şi Penny Market, care a revenit pe profit, în timp ce Auchan a trecut pe pierderi, ca urmare a preluării celor 20 de hipermarketuri real.

Urmărește
6143 afișări
Imaginea articolului Hipermarketurile din România cu CELE MAI MARI câştiguri. Auchan a fost singurul care a avut pierdere

Hipermarketurile din România cu CELE MAI MARI câştiguri. Auchan a fost singurul care a avut pierdere (Imagine: Petrica Tanase/Mediafax Foto)

Datele financiare pentru 2013 ale Lidl, Cora şi Metro nu au fost publicate.

Anul trecut, comerţul modern l-a depăşit pentru prima dată pe cel tradiţional, a fost finalizată cea mai mare tranzacţie din retail, Auchan cu Real, marile reţele au deschis circa 270 de magazine, majoritatea de proximitate şi supermarketuri, şi s-au extins pe online.

Kaufland, care deţine cea mai mare reţea de hipermarketuri de pe piaţa locală, a înregistrat anul trecut o creştere cu peste 20% a profitului net, la 331 milioane lei (75 milioane euro), la afaceri cu 13% mai mari, la 7,26 miliarde lei (1,64 miliarde euro). Anul trecut Kaufland a deschis opt hipermarketuri noi şi de la începutul anului alte două, ajungând la 91 de unităţi. Astfel, Kaufland îşi menţine prima poziţie în topul marilor retaileri din România, după vânzări.

Acesta este urmat de Carrefour, care operează 150 de magazine sub patru formate: hipermarket-uri, supermarket-uri, magazine de proximitate şi un magazin online, cu un profit net de 144,3 milioane lei (33 milioane euro), în creştere cu 38% comparativ cu 2012, la afaceri de 4,29 miliarde lei (970 milioane euro), în stagnare. În 2013, Carrefour a inaugurat 52 de magazine. De la începutul acestui an, compania s-a axat pe extinderea magazinelor de proximitate Express, dar a pierdut cel mai mare francizat - Angst, şi a anunţat intrarea cu două noi formate - Supeco (situat între cash&carry şi discount) şi Contact - franciză pentru mediul rural.

Al treilea clasat este Mega Image, care operează o reţea de 311 supermarketuri şi magazine de proximitate, cu un profit net de 55,1 milioane lei (12,5 milioane euro), în creştere cu 18%, la afaceri de 2,33 miliarde lei (530 milioane euro), cu 33% mai mari. Mega Image a deschis 104 magazine noi anul trecut, dintre care 37 supermarketuri Mega Image, 66 magazine de proximitate Shop&Go şi o unitate dedicată produselor congelate, AB Cool Food. Pentru 2014, compania a anunţat continuarea extinderii în Bucureşti şi dezvoltării unui depozit nou.

Reţeaua de supermarketuri Profi şi-a dublat profitul net anul trecut, de la 13,1 milioane lei în 2012 la 26,8 milioane lei (6 milioane euro), în timp ce cifra de afaceri a crescut cu 26%, la 1,45 miliarde lei (330 milioane euro). Retailerul a deschis 63 de magazine în 2013 şi şi-a propus să menţină ritmul de inaugurări şi în acest an. În prezent, Profi are o reţea de 226 unităţi.

Billa a rămas pe profit anul trecut, de 2,17 milioane lei (493.000 euro), în scădere cu 40% faţă de anul anterior, dar cifra de afaceri a urcat cu 7,3%, la 1,35 miliarde lei (307 milioane euro).
Anul trecut, retailerul a deschis 10 magazine în oraşe precum Cernavodă, Constanţa, Braşov, Bucureşti, Iaşi, Piteşti, Râşnov şi Timişoara şi a închis un supermarket în Carei (judeţul Satu Mare). În prezent, reţeaua numără 80 de supermarketuri.

Rewe România, care operează reţeaua de magazine Penny Market şi XXL Mega Discount, a revenit pe profit anul trecut, de peste 557.000 lei, de la pierderi de 6,58 milioane lei în 2012, iar cifra de afaceri a retailerului a crescut cu 13,8%, la 2,19 miliarde lei (426 milioane euro). Reţeaua companiei numără 157 de magazine, dintre care 149 sub brandul Penny Market şi opt XXL Mega Discount şi are 3.212 de angajaţi. Compania vrea să deschidă peste 35 de magazine Penny Market în doi ani şi un nou depozit.

Dintre retailerii ale căror date financiare au fost publicate pe Ministerul Finanţelor, Auchan România a trecut pe pierderi, de 90,5 milioane lei (20,5 milioane euro), ca urmare a achiziţiei celor 20 de hipermarketuri real, tranzacţie finalizată pe 12 septembrie 2013. În noua sa dimensiune, retailerul are 31 de magazine deschise în 18 oraşe şi alte două unităţi în construcţie, în cartierul Drumul Taberei din Bucureşti şi în Braşov. În urma integrării, Auchan România a încheiat anul trecut cu afaceri de 4,6 miliarde lei, fără taxe, de peste două ori mai mari comparativ cu 2012.

2012 a fost primul an cu profit net pentru Auchan România, după ce a înregistrat pierderi în perioada 2007-2011, oficialii companiei estimând că retailerul va trece pe profit la sfârşitul anului 2015.

În acelaşi timp, societatea Real Hyper Magazine, care administrează cele patru hipermarketuri real rămase după tranzacţia cu Auchan, a avut anul trecut o cifră de afaceri de 75,48 milioane lei (17 milioane euro) şi pierderi de 18,46 milioane lei (4,17 milioane euro).

În cazul hipermarketurilor Cora, reprezentanţii companiei declarau la începutul anului că reţeaua de 12 hipermarketuri a încheiat anul trecut cu vânzări în creştere cu 13,5% comparativ cu 2012, în contextul deschiderii a încă două magazine. În anul 2012, cora a avut o cifră de afaceri de 1,6 miliarde lei (359 milioane euro) şi un profit de 24,5 milioane lei (5,5 milioane euro), în scădere cu 38,5%.

În ceea ce priveşte compania Selgros Cash&Carry, atât cifra de afaceri, cât şi profitul net au scăzut, cu 9,8%, la 3,09 miliarde lei (699 milioane euro), şi, respectiv, cu 21,3%, la 54 milioane lei (12,2 milioane euro). Selgros deţine 19 magazine în România.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici