Hornbach investeşte peste 20 milioane euro pentru construcţia unui magazin la Timişoara

Retailerul german de materiale de construcţii şi grădinărit Hornbach va deschide în primăvara anului viitor, la Timişoara, al cincilea magazin din România, în urma unei investiţii de peste 20 de milioane euro.

Urmărește
69 afișări

"Lucrările vor începe în vara asta, dorim să deschidem magazinul la sfârşitul lui februarie 2012", a declarat agenţiei MEDIAFAX Mugurel-Horia Rusu, directorul general al Hornbach Centrala, compania specializată în operarea magazinelor din România.

A şasea unitate din România va fi deschisă după 2012 la Bucureşti, proiect pentru care terenul nu a fost încă achiziţionat, a adăugat Rusu, fără să ofere alte detalii. Retailerul german deţine în România trei magazine la Bucureşti şi unul la Braşov.

Hornbach a deschis la finele anului trecut al patrulea magazin din România pe terenul fostului complex comercial Prisma din apropiere de Bucureşti, investiţia pentru acest proiect fiind de peste 30 de milioane de euro. În zona respectivă grupul german vrea să atragă parteneri pentru închirierea sau vânzarea unei porţiuni de teren, iar în prezent poartă discuţii cu un retailer alimentar, potrivit sursei citate.

Întrebat despre planurile viitoare de extindere a reţelei în România, Rusu a afirmat că grupul şi-a revizuit targetul iniţial după apariţia crizei şi a abordat o strategie prudentă.

"Am avut un target până să înceapă această criză, după care l-am revizuit. În 2007 spuneam în presă că dorim să deschidem cel puţin zece magazine în România. Acum dorim să creştem sănătos. Suntem un pic mai precauţi", a spus Rusu.

Magazinele reţelei au în medie 120 de angajaţi, iar selectarea personalului este dificilă, conform sursei citate.

"Ştiţi care este problema cea mai mare? Forţa de muncă. N-o găseşti. Noi facem şcolarizări continuu, sunt şcolarizaţi înainte de deschiderea magazinului, sunt antrenaţi în celelate magazine", a spus reprezentantul Hornbach.

Afacerile Hornbach Centrala au scăzut anul trecut cu aproape 1%, de la 311,9 milioane lei în 2009, şi ar putea înregistra un avans de până la 3% în acest an, potrivit şefului companiei. Retailerul german de materiale de construcţii şi grădinărit a anunţat la jumătatea lunii martie că scăderea vânzărilor din România a încetinit semnificativ în anul financiar anterior, încheiat la sfârşitul lunii februarie.

"Sectorul construcţiilor se va deschide, deja se simte, prin vânzările de materiale de construcţii. Eu cred că ne revenim pentru că îşi revine restul lumii", a spus Rusu.

Pe de altă parte, reprezentantul Hornbach afirmă că piaţa construcţiilor din România nu va avea în viitor "o evoluţie atât de strălucitoare" precum înainte de venirea crizei.

"Toată lumea s-a bucurat de bulgărele de aur, fără să-şi pună întrebarea de unde vine. Nu cred că va mai veni un bulgăre de aur. România, printr-o politică sănătoasă, va putea creşte încet şi sănătos. Aşa ar trebui", a spus el.

Rusu a afirmat că nu se aşteaptă la exituri din piaţa românească de bricolaj ale unor jucători de calibru, în ciuda scăderii semnificative din ultimii ani, dar marile lanţuri vor fi nevoite să-şi adapteze suprafeţele magazinelor la cererea existentă, prin extinderi sau restrângeri ale spaţiilor. Pe de altă parte, el anticipează dispariţia unor firme de dimensiuni reduse.

Principalele strategii ale companiei din acest an vizează extinderea consultanţei şi serviciilor. "Vom dezvolta foarte puternic serviciile de montaj", a precizat reprezentantul retailerului de bricolaj.

El a afirmat că ponderea produselor româneşti în oferta magazinelor Hornbach a scăzut de la 20% la 6%. "Am redus din producătorii români pentru că nu oferă calitatea pe care noi o cerem", a declarat şeful Hornbach Centrala.

Principalii jucători pe piaţa românească de bricolaj sunt Dedeman, Praktiker, Bricostore, bauMax, Ambient, Hornbach, Obi şi Mr. Bricolage.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici