Cifrele industriei auto din ţara noastră reprezintă 14% din Produsul Intern Brut, 200.000 de locuri de muncă şi o producţie de 500.000 de autovehicule pe an.
Jurnalistul Bogdan Alecu de la Ziarul Financiar explică ce viitor are industria auto în România. Momentan trebuie să ne concentrăm pe maşinile clasice, iar mai apoi pe cele electrice.
„Fără infrastructură, cu trenuri care au o viteză medie de 20 km/h, cu siguranţă că atunci când vom avea linie directă către vestul Europei, atât autostradă, cât şi pe calea ferată, vom atrage şi mai multe investiţii. Noi, dacă vrem să câştigăm volum, în continuare trebuie să ne concentrăm şi asupra maşinilor clasice. Volumul acestor maşini electrice sau hibride nu este atât de mare. Într-adevăr, potenţial pe viitor ar fi, însă trebuie să o luăm treptat”, este de părere Bogdan Alecu.
El spune despre Volkswagen faptul că au tras un semnal de alarmă în legătură cu microprocesoarele pentru industria auto. Se gândesc dacă să deschidă o fabrică pentru acestea în România.
„Când vine vorba de microprocesoare, în general acestea sunt produse în Asia, în China sau Taiwan. Noi producem componente electronice. Continental produce astfel de componente atât la Sibiu, cât şi la Timişoara, însă cipurile sunt importate. Şi Europa trebuie să aibă o fabrică de microprocesoare. Nu putem depinde întotdeauna numai de Asia. Dacă această fabrică va veni sau nu în România, rămâne de văzut, deoarece necesită o tehnologie foarte avansată şi, mai mult, necesită o forţă de muncă înalt calificată”, adaugă Bogdan Alecu.