Hotelierii de la mare reclamă zgomotul din staţiuni şi controalele. Unii vor să se mute în Bulgaria

Hotelierii de pe litoral reclamă o serie de probleme, de la zgomotul excesiv din apropierea unităţilor de cazare care nu îi lasă pe turişti să se odihnească şi până la controalele excesive din partea unor instituţii, iar unii dintre investitori chiar se gândesc să îşi mute afacerile în Bulgaria.

Urmărește
1197 afișări
Imaginea articolului Hotelierii de la mare reclamă zgomotul din staţiuni şi controalele. Unii vor să se mute în Bulgaria

Hotelierii de la mare reclamă zgomotul din staţiuni şi controalele. Unii vor să se mute în Bulgaria (Imagine: Cristian Andreescu/Mediafax Foto)

Mai mulţi hotelieri de pe litoral au avut, joi, o întâlnire cu preşedintele ANPC, Constantin Cerbulescu, şi cu prefectul Claudiu Palaz, la sediul Prefecturii Constanţa, cu prilejul lansării Comandamentului Litoral 2011, în care şi-au prezentat nemulţumirile.

Preşedintele Asociaţiei Patronale Mamaia, Nicolae Bucovală, a spus că de la sfârşitul lunii aprilie, atunci când au deschis cele mai multe hoteluri, acestea au fost verificate de toate instituţiile.

"Din 26 aprilie, de când au deschis majoritatea hotelierilor, cred că ne-au trecut pragul toate corpurile de control. Mă aşteptam ca în 2011 să remarcaţi că pe zona hotelieră şi a serviciilor avem o îmbunătăţire destul de masivă a serviciilor", a spus Nicolae Bucovală.

Tot legat de numărul mare de verificări asupra unităţilor hoteliere s-a plâns şi Virgil Stancu, patronul unui hotel de trei stele din Mangalia. El susţine că există şi până la şapte controale pe săptămână şi solicită ca verificările să fie realizate de o echipă unică de control formată din reprezentanţi ai mai multor instituţii.

"Controalele sunt multe, avem între cinci şi şapte controale pe săptămână, iar uneori chiar şi într-o zi. Centralizaţi-le şi faceţi o echipă unică de control", a spus Virgil Stancu.

O altă problemă ridicată de către hotelieri a fost zgomotul din staţiuni.

Nicolae Bucovală a menţionat că autorităţile nu au intervenit până în prezent când au fost solicitate, iar poliţiştii susţin că această problemă nu este de competenţa lor.

"E infernal să vezi o terasă în staţiunea Mamaia la ora 01.00 în care doi ospătari beţi ascultă muzică la maximum. Suni la Poliţie şi ţi se spune că nu este de competenţa lor, ci a Gărzii de Mediu", a explicat preşedintele Asociaţiei Patronale Mamaia.

Cu o problemă similară se confruntă şi un hotel de patru stele din Eforie Nord, iar reprezentanta acestei unităţi a precizat că au fost cazuri de turişti străini nemulţumiţi de zgomotul din apropierea unităţii.

"Unitatea mea se confruntă cu o mare problemă privind gălăgia de pe faleză. Am sesizat Primăria, Primăria m-a trimis la Garda de Mediu, iar cei de la Mediu mi-au spus că nu au aparat. Am avut clienţi străini care au vrut să sune la Poliţie, gălăgia durează până la orele 02.00- 03.00 dimineaţa, iar un hotel de patru stele nu poate să doarmă", a explicat Iuliana Tasie, reprezenta unităţii respective din Eforie Nord.

Prefectul judeţului Constanţa, Claudiu Palaz, a spus că instrumentele de măsurat intensitatea sunetelor au fost la Bucureşti pentru reparaţii şi au revenit în Constanţa şi sunt disponibile de acum înainte la orice solicitare a hotelierilor.

Reprezentantul Guvernului în teritoriu a mai spus că şi primăriile pot interveni şi pot închide terasele care produc zgomot peste limita admisă.

"Funcţionarea unei societăţi comerciale ţine de Primărie. Dacă unitatea care desfăşoară activitatea deranjează, se face reclamaţie la Primărie, iar Primăria poate închide unitatea", a explicat Claudiu Palaz.

Preşedintele Asociaţiei Patronale Mamaia a mai spus că este nemulţumit şi de atitudinea unor turişti şi crede că ar fi nevoie de un cod de comportament al turistului în unităţile de cazare.

"Turiştii scot produsele din mini-barul aflat în cameră, îşi pun acolo produsele lor, iar ale noastre se strică pentru că sunt lăsate în soare, pe balcon. Turiştii au toate drepturile, dar mă întreb dacă agenţii economici mai au puteri în această ţară. Suntem la dispoziţia lor 24 din 24, dar vrem să fim respectaţi. De ani de zile vrem un cod de comportament al turistului în hotel pentru că dacă eu merg musafir la cineva nu pot să-mi bat joc de casa lui", a spus Nicolae Bucovală.

De asemenea, el susţine că România are cele mai dure norme de clasificare pentru unităţile hoteliere din Uniunea Europeană, fără a beneficia şi de diverse facilităţi.

Bucovală a mai afirmat că unii investitori de pe litoralul românesc se gândesc să-şi mute afacerile la vecinii bulgari.

"Noi, investitorii, ne gândim extrem de bine dacă mai merită să investim aici sau să trecem vizavi la bulgari şi să investim acolo. Aici suntem buni să plătim doar taxe şi impozite şi ne-am săturat. Vă spun cu sinceritate că nu se ştie unde ne prinde 2012 sau 2013, dacă ne va mai prinde cu investiţiile în Mamaia, în România sau în altă parte", a adăugat preşedintele Asociaţiei Patronale Mamaia.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici