„Am identificat trei factori care influenţează consumul, respectiv inflaţia, nivelul de economisire şi nivelul de încredere. Am avut de-a lungul timpului inflaţie, cu impact în scădere de volume cumpărate, dar în primele nouă luni preţurile au scăzut cu 2,1%, ceea ce a dus la o creştere a volumului de produse cumpărate. În ceea ce priveşte economisirea, ponderea celor care economisesc a crescut în acest an la 17%, de la 12% anul trecut, dar şi a sumelor economisite, la 131 miliarde de lei, comparativ cu 125 miliarde de lei în 2013. De asemenea, indicele de încredere în economie, în securitatea financiară, a început să se îmbunătăţească, a declarat, joi, Gabriela Luca, market strategy advisor la GfK, la conferinţa Mediafax Talks about Brewing and Economy.
În opinia sa, toate acestea au avut ca impact creşterea consumului de produse cumpărate şi consumate acasă în prima jumătate a anului, cu 2%. Consumul de produse de îngrijire personală a scăzut însă cu 2%.
Şi consumul de bere acasă a scăzut în acest an, la nouă luni reducerea fiind de 1,7%, în condiţiile în care numărul gospodăriilor care au cumpărat măcar un brand de bere în acest interval a fost mai mic cu 2,3%.
Potrivit datelor GfK, românii alocă 41% din cheltuieli pentru alimente şi băuturi nealcoolice şi 8% pentru tutun şi băuturilor alcoolice, astfel că aproape jumătate din bugetul unui român merge pe produse alimentare, băuturi şi tutun.