Citroën lansează modelul C5 în România
Evenimentul de lansare a maşinii va fi succedat de un eveniment tip "porţi deschise", sâmbătă şi duminică, în toate showroom-urile Citroën din ţară.
Noul C5 va fi disponibil în versiunile de caroserie sedan şi break, prima având patru versiuni de echipare disponibile (X, Confort, Dynamique şi Exclusive), iar cea de-a doua trei variante (X, Confort şi Exclusive).
Maşina va putea fi echipată opţional cu o suspensie hidraulică.
Motorizările pe benzină de 1,8 litri, 2 şi 3 litri dezvoltă 127, 143, respectiv 215 Cai Putere (CP), în timp ce motoarele diesel, de 1,6 litri, 2 litri, 2,2 litri şi 2,7 litri dezvoltă puteri de 110, 138, 173 şi 208 CP.
Dotarea standard include sistem de frânare cu ABS, sistemul de control al stabilităţii (ESP), airbag-uri frontale şi laterale, de tip perdea pentru cap şi unul pentru genunchii şoferului, geamuri cu acţionare electrică pentru toate uşile, oglinzi reglabile electric şi încălzite, aer condiţionat cu reglare automată, radio care poate citi Compact Disc-uri (CD) normale şi de tip MP3.
De asemenea, scaunul şoferului este reglabil pe înălţime, volanul este de asemenea reglabil pe înălţime şi în profunzime.
Printre dotările opţionale se numără sistemul de avertizare la depăşirea liniei continue, senzori de parcare faţă şi spate, trapă electrică, sistem de navigaţie cu hard disk şi un sistem audio mai performant.
Citroen C5 a obţinut cinci stele la testele de siguranţă EuroNCAP.
Concurenţii pe piaţa din România ai modelului C5 sunt Volkswagen Passat, Renault Laguna, Skoda Superb, Ford Mondeo, Mazda6, Toyota Avensis, Chevrolet Epica, Honda Accord, Hyundai Sonata, Kia Magentis, Opel Vectra, Pegeot 407 şi Subaru Legacy.
Ţinta de vânzări a Citroen pentru acest an, în România, este 6.000-6.500 unităţi, în condiţiile în care estimările de la începutul anului plasau obiectivul la 7.500 unităţi.