Idea Bank, fosta RIB, vrea să ajungă în top 10 bănci în 2-3 ani

Idea Bank, noua bancă scoasă pe piaţă de polonezii de la Getin Holding, construită pe bazele Romanian International Bank (RIB), pe care au preluat-o la finele anului 2013, vrea să intre în Top 10 în următorii 2-3 ani, în special prin creştere organică,dar şi prin achiziţii de bănci sau alte companii.

Urmărește
9943 afișări
Imaginea articolului Idea Bank, fosta RIB, vrea să ajungă în top 10 bănci în 2-3 ani

Idea Bank, fosta RIB, vrea să ajungă în top 10 bănci în 2-3 ani

"Vom creşte în special organic, dar şi prin achiziţii. Am căutat nu numai în România, dar şi în unele ţări vecine, însă nu poţi construi o strategie bazată numai pe achiziţii, trebuie să creştem organic, să fim mai buni decât competiţia pentru că pornim mici şi vrem să creştem, să luăm cotă de piaţă de la alte bănci", a declarat miercuri Piotr Kaczmarek, CEO Getin Holding, în conferinţa de lansare a noii bănci.

El a arătat că o bancă străină nu trebuie să fie pe o piaţă pe poziţia 30 sau 40, pentru că nu are rost.

"Să ajungem în top 10 în 2-3 ani este un lucru fezabil. A fost un moment potrivit să intrăm pe piaţa românească, când alte bănci au probleme cu portofoliile, noi venim cu produse proaspete. Iar România este una dintre cele mai mari ţări din UE, dar cu o rată a populaţiei bancarizate foarte scăzută, acestea sunt avantajele şi potenţialul pieţei, pe care o considerăm stabilă şi predictibilă", a spus Kaczmarek.

Idea Bank vine cu un nou concept pe piaţa românească, vizând în special clienţii persoane fizice şi IMM-urile, mai ales firmele mici.

"Vrem să fim în România pe termen lung, aceasta este strategia noastră", a menţionat Kaczmarek.

Banca a recrutat în ultimul an circa 100 de angajaţi de la alte bănci şi instituţii financiare, din vechiul personal plecând circa 15 persoane.

Instituţia de credit are 35 de sucursale, dintre care cinci au fost complet schimbate, cu un nou concept.

"Strategia Idea Bank este de a se dezvolta prin canale alternative, în special electronice, nu atât prin extinderea reţelei teritoriale, pentru că trebuie să fim cât mai eficienţi", a afirmat Ana Elena Cernat, vicepreşedinte executiv Idea Bank.

La rândul său, Stephen James Orlesky, CEO Idea Bank, spune că 35 de sucursale nu sunt suficiente pentru ca banca să ajungă în top 10.

"Ne uităm la zonele unde ne putem deschide sucursale pentru a ne susţine prezenţa teritorială şi creşterea. Avem în vedere Oradea, Arad, Sibiu, unde nu avem prezenţă, face parte din strategia noastră"”, a punctat Orlesky, care are cetăţenie română.

În ceea ce priveşte alte achiziţii, preşedintele băncii a afirmat că există “câteva discuţii interesante pe masă” în acest moment, fără a da mai multe detalii.

Ulterior, Kaczmarek a precizat că cel mai probabil în acest an nu va mai exista vreo achiziţie, întrucât este necesar ca banca nou creată să se stabilizeze întâi pe piaţă şi să atragă încrederea clienţilor, însă nu a explus astfel de tranzacţii în anii viitori, fără a se limita la bănci.

El a exprimat susţinerea grupului polonez pentru dezvoltarea băncii din România, prin furnizarea capitalului necesar în următorii trei ani, indiferent de sumele vizate, inclusiv pentru achiziţii.

"Suntem pregătiţi pentru creştere, înţelegem care sunt activele necesare pentru a ajunge în top 10-15 şi suntem pregătiţi să venim cu capital. Dacă găsim o oportunitate de investiţii în altă bancă sau companie, suntem pregătiţi să furnizăm capitalul necesar pentru dezvoltare", a spus Kaczmarek.

Banca a atras prin depozite, din mai anul trecut până în luna februarie a acestui an, circa 100 milioane euro şi se aşteaptă la creştere în continuare.

Totodată, activele ar urma să urce de la 600 milioane euro în prezent la circa 900 milioane euro până la finalul anului următor, potrivit lui Kaczmarek.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici