"Premierul i-a spus ministrului, în şedinţa de miercuri a Guvernului, că funcţionarii de la circa financiară nu au fost suficient de pregătiţi şi nu şi-au însuşit normele de aplicare a prevederilor legale", au relatat pentru MEDIAFAX surse ministeriale.
Tăriceanu a vorbit despre o proastă organizare în derularea procedurilor de încasare a taxei de poluare şi de restituire a diferenţelor de sumă şi a apreciat că persoanele responsabile au fost luate prin surprindere deşi trebuia să se aştepte la un număr mare de solicitanţi şi să suplimenteze numărul de ghişee, au afirmat sursele.
Mai multe sute de persoane din diferite judeţe s-au înghesuit, marţi, la ghişeele Direcţiilor Finanţelor, fie pentru a plăti taxa de poluare auto, intrată în vigoare la 1 iulie, fie pentru a depune cereri de restituire a taxei de primă înmatriculare.
Ministerul Economiei şi Finanţelor a publicat, luni, pe site-ul instituţiei, normele de aplicare a ordonanţei privind introducerea taxei de poluare auto, în care sunt prezentate procedurile de calcul pentru noua taxă şi de restituire a diferenţei faţă de suma plătită conform Codului Fiscal.
Potrivit normelor, taxa de poluare este calculată printr-o formulă care include coeficienţi stabiliţi în funcţie de gradul de poluare a motorului (normele Euro) şi emisia de dioxid de carbon, suma rezultată pentru fiecare subcategorie fiind ajustată cu o cotă de reducere raportată la vechimea maşinii, situaţia tehnică generală, nivelul de dotare şi rulajul mediu anual, cu un număr standard de kilometri pentru fiecare tip de autovehicul.
Persoanele care înmatriculează, de la 1 iulie, autovehicule second-hand vor beneficia de o reducere suplimentară a taxei de poluare auto dacă declară pe propria răspundere că rulajul mediu anual real al maşinii este mai mare decât cel considerat standard pentru categoria respectivă a vehiculului. Suma va putea fi ajustată şi atunci când persoana care solicită înmatricularea unui autovehicul face dovada, pe baza expertizei tehnice efectuate de Registrul Auto Român, că deprecierea autovehiculului rulat este mai mare decât cea indicată de grila fixă prevăzută în ordonanţă.
Tariful perceput de Registrul Auto Român (RAR) pentru determinarea deprecierii autovehiculelor se ridică la 243 lei (66,6 euro) la maşinile cu masa maximă autorizată mai mică sau egală cu 3,5 tone şi la 299 lei (82 euro) pentru cele care depăşesc această greutate.