IKEA nu a resimţit în niciun fel efectele crizei în 2008
"În 2008 nu am resimţit în nici un fel efectele crizei. Ne aşteptăm ca în 2009 ea să îşi pună amprenta într-o măsură mai mică sau mai mare asupra bugetelor familiilor, ducând la schimbarea prioritizării cheltuielilor şi la o exigenţă mult mai mare legată în primul rând de raportul calitate/preţ", a declarat, joi, Oprişan, agenţiei MEDIAFAX.
Potrivit oficialului IKEA, orizontul de timp în care se vor gândi cumpărăturile se va prelungi, de la termen scurt la termen mediu şi chiar lung, iar consumatorii vor fi interesaţi de produse mai ieftine, însă fără să renunţe la calitate.
În ultimele două luni ale anului trecut, vânzările magazinului IKEA din Bucureşti, operat în sistem de franciză de firma Moaro Trading, au fost mai mari cu aproximativ 20% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2007.
IKEA România a înregistrat în anul financiar încheiat la 31 august 2008 vânzări de 99,4 milioane de euro, inclusiv TVA, şi îşi propune pentru acest an afaceri de cel puţin 110 milioane de euro.
Retailerul a anunţat la sfârşitul lunii noiembrie că ar putea extinde magazinul actual din Bucureşti cu circa 2.000 metri pătraţi, de la 26.000 metri pătraţi la 28.000 metri pătraţi, dar există şi posibilitatea deschiderii unei noi unităţi.
Planurile companiei vizează deschiderea a încă şase magazine în România, analizând oraşe precum Constanţa, Iaşi, Cluj Napoca şi Galaţi.