IKEA rambursează clienţilor banii plătiţi pentru filtre de cafea şi ceai cu defecte de funcţionare

IKEA recomandă clienţilor retailerului la nivel internaţional, inclusiv celor ai magazinului din Bucureşti care au achiziţionat filtre pentru cafea şi ceai Forsta să returneze produsele, cu rambursarea banilor, după ce cumpărătorii au reclamat defecte de funcţionare.

Urmărește
76 afișări
Imaginea articolului IKEA rambursează clienţilor banii plătiţi pentru filtre de cafea şi ceai cu defecte de funcţionare

IKEA rambursează clienţilor banii plătiţi pentru filtre de cafea şi ceai cu defecte de funcţionare (Imagine: Silviu Matei/Mediafax Foto)

Grupul suedez a primit 20 de sesizări de la clienţi privind spargerea vasului din sticlă al filtrului în timpul utilizării şi a retras de la vânzare produsele în decembrie 2010.

"Designerii IKEA au iniţiat la aceeaşi dată o anchetă asupra cauzei acestei defectări la utilizare, la care a fost invitat să participe un laborator independent de cercetare în industria sticlei, din Suedia. Testele efectuate au arătat că presiunea exercitată de suportul de inox poate cauza zgârierea suprafeţei exterioare a vasului din sticlă. Deşi sticla folosită la fabricarea filtrului Forsta este rezistentă, zgârieturile de pe suprafaţa ei îi pot reduce rezistenţa şi pot cauza spargerea vasului, iar persoana care foloseşte filtrul în acel moment ar putea să se frigă sau să se taie", se arată într-un comunicat al IKEA.

IKEA a vândut peste 800.000 de filtre de acest tip în toată lumea, iar produsele care au fost rechemate au fost fabricate în China.

"Magazinul IKEA din Bucureşti a comercializat numai produsul (...) Forsta filtru pentru cafea şi ceai de un litru, din sticlă şi inox - cu preţul de vânzare de 49,99 lei - şi nu a primit nicio sesizare din partea clienţilor cu privire la acest produs. Clienţii au cumpărat din magazinul din Băneasa 3.036 de bucăţi începând din luna februarie 2010. În prezent produsul nu mai există în rafturile magazinului, fiind retras din gama IKEA începând cu 15 decembrie 2010, la fel ca în toate magazinele IKEA din lume", se mai arată în comunicat.

Clienţii pot cere de joi banii plătiţi pe filtru.

IKEA a retras de la vânzare, în trecut, mai multe produse cu defecte sau care puteau afecta siguranţa utilizatorilor.

În cel mai recent caz de acest fel, IKEA Canada a lansat o campanie de rechemare pentru reparaţii a circa 6.000 de pătuţuri pentru copii fabricate în România, din cauza riscului de cădere a suportului pentru saltea.

Grupul suedez a intrat în luna martie a anului trecut direct pe piaţa de retail românească, după achiziţia drepturilor de operare şi a francizei magazinului din Bucureşti. Magazinul IKEA din Bucureşti, deschis în martie 2007, a înregistrat în anul de catalog 2010, respectiv 1 septembrie 2009 - 31 august 2010, vânzări de 327,4 milioane de lei, în scădere cu 13% faţă de perioada similară anterioară.

Surse din piaţa de retail au declarat agenţiei MEDIAFAX la finele anului trecut că IKEA este în negocieri avansate pentru deschiderea unui magazin în zona Bulevardului Theodor Pallady din Bucureşti, în apropierea hipermarketului Real, pe un teren care a aparţinut fabricii de vopseluri Policolor.

La nivel global, grupul IKEA a avut în anul de catalog 2010 vânzări de 23,1 miliarde de euro şi a fost vizitat de 626 de milioane de persoane.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici