"Informaţiile eronate au privit clauza clientului cel mai favorizat, care marchează obligaţia furnizorului de a oferi comerciantului cel mai bun preţ de pe piaţă. Societăţile respective au furnizat date incorecte cu privire la inexistenţa acestei clauze în contractele lor comerciale. Potrivit legii, Consiliul Concurenţei poate amenda agenţii economici cu până la 1% din cifra de afaceri a acestora, pentru furnizarea unor informaţii incorecte în cadrul investigaţiilor pe care le desfaşoară", se arată într-un comunicat al instituţiei transmis, luni, agenţiei MEDIAFAX.
Valoarea totală a contravenţiilor, aplicate în perioada 10-16 septembrie, a fost de 3,22 milioane de lei, Billa România fiind amendată cu 2,15 milioane de lei, Pic cu 819.000 lei şi Spar cu 256.000 de lei.
Potrivit instituţiei, impactul clauzei clientului cel mai favorizat asupra pieţei reprezintă unul dintre elementele importante ale investigaţiei, alături de impactul taxelor de raft şi de relaţiile pe verticală şi orizontală din sector.
Consiliul Concurenţei a declanşat în luna martie o investigaţie sectorială în domeniul comercializării produselor alimentare. Analiza urmareşte în ce măsură relaţiile dintre actorii prezenţi pe piaţa comercializarii produselor alimentare – producători, procesatori şi retaileri – pot conduce la restricţionări ale concurenţei. Concluziile investigaţiei sunt aşteptate în primul trimestru al anului viitor.
Operatorul de supermarketuri Billa face parte din grupul german Rewe şi are peste 30 de magazine în România. Compania Pic din Piteşti, controlată de fraţii Penescu, deţine patru hipermarketuri, în timp ce firma Spar din Arad, parte a grupului Astral controlat de familia Cuc, operează în sistem de franciză 17 supermarketuri.