Împăcare cu creditorii în şapte paşi. Cum se pot rezolva gratuit neînţelegerile financiare

Consumatorii care au neînţelegeri cu banca sau un IFN şi le pot rezolva gratuit în afara instanţelor, cu ajutorul Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) - o entitate europeană, non-profit şi independentă.

Urmărește
583 afișări
Imaginea articolului Împăcare cu creditorii în şapte paşi. Cum se pot rezolva gratuit neînţelegerile financiare

Împăcare cu creditorii în şapte paşi. Cum se pot rezolva gratuit neînţelegerile financiare

Apelând la concilierea prin intermediul CSALB, puteţi rezolva neȋnţelegerea cu banca/IFN-ul în şapte paşi:

1. Completarea cererii pentru conciliere (formularul se găseşte pe site-ul www.csalb.ro). „Cererea trebuie ȋnsoţită de câteva documente ȋn copie din care să reiasă problema cu care te confrunţi (contractul de credit/depozit/card, extrase de cont, grafice de rambursare etc.), precum şi dovada că ai ȋncercat rezolvarea directă cu banca/IFN-ul (e-mail sau reclamaţie depusă la bancă/IFN şi răspunsul primit, dacă acesta există)”, precizează CSALB;
2. După ce CSALB verifică dacă cererea este ȋn regulă (de exemplu, că vine din partea unei persoane fizice şi nu a unei companii), Centrul informează banca/IFN-ul, solicitându-i acceptul pentru soluţionarea prin conciliere (procedura este voluntară);
3. Dacă banca/IFN-ul acceptă concilierea, CSALB desemnează aleatoriu un conciliator independent;
4. După ce atât petentul, cât şi partea opusă confirmă conciliatorul, acesta analizează situaţia şi poartă negocieri cu părţile prin telefon, pe email sau în cadrul unor întâlniri la sediul CSALB;
5. Conciliatorul propune o soluţie pentru rezolvarea litigiului în cauză;
6. Petentul poate accepta, refuza sau negocia soluţia propusă în 15 zile de la primirea acesteia;
7. După ce şi petentul, şi partea opusă, acceptă soluţia, aceasta devine obligatorie (devine hotărâre) şi trebuie implementată.

„În primele 6 luni ale acestui an, CSALB a primit 550 de solicitări care ȋndeplinesc condiţiile de a fi soluţionate prin Centru. Dintre acestea, 188 de neȋnţelegeri au fost soluţionate prin conciliere, iar alte 70 sunt ȋn derulare”, menţionează instituţia, într-un comunicat.

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, înfiinţată în baza Ordonanţei Guvernului nr. 38/2015 privind soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi. Normativul transpune la nivel naţional Directiva 2013/11/UE privind soluţionarea alternativă a litigiilor în materie de consum şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 şi a Directivei 2009/22/CE.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici