- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
În 2008-2009 nu s-au făcut reparaţii capitale la calea ferată
CFR SA nu a efectuat în perioada 2008-2009 reparaţii capitale la niciun kilometru de cale ferată, în condiţiile în care sunt necesare astfel de lucrări pe aproape 5.500 km, pentru că, potrivit autorităţilor, sumele de la buget şi veniturile proprii ale companiei sunt insuficiente pentru investiţii.
În 2008-2009 nu s-au făcut reparaţii capitale la calea ferată (Imagine: Mediafax Foto)
Infrastructura feroviară este administrată şi întreţinută de CFR SA, companie aflată în subordinea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI). Veniturile proprii ale CFR SA sunt constituite din taxa pe utilizarea infrastructurii, pe care o percepe de la companiile care transportă mărfuri şi persoane pe calea ferată.
"În prezent, se înregistrează 5.493 km de linii curente şi directe scadente la reparaţie capitală, în condiţiile în care, până în 2007, se reparau capital, în limita transferurilor bugetare alocate, sub 40 km pe an, iar în ultimii doi ani (2008-2009), nu s-au efectuat reparaţii la niciun kilometru de cale ferată", se arată într-un document al MTI, obţinut de MEDIAFAX.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
-
Liderul nord-coreean Kim Jong Un ordonă producerea în masă a dronelor explozive
-
Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE
-
Guvernatorul Băncii Angliei îndeamnă la reconstruirea relaţiilor cu UE: Brexitul a subminat economia
Potrivit documentului, în acest an, fondurile de la bugetul de stat pentru reparaţiile capitale au reprezentat 1,75% din necesarul fundamentat, faţă de 12,76% în perioada 2000-2008.
Subfinanţarea infrastructurii feroviare a dus la numeroase restricţii de viteză - ca măsură de siguranţă a circulaţiei - şi scăderea numărului de linii pe care se poate circula cu viteza maximă proiectată.
Pe reţeaua feroviară sunt în prezent 3.837 de poduri şi podeţe cu durata de exploatare expirată, 642 trebuie înlocuite urgent, iar la 11.292 sunt necesare reparaţii capitale.
Din 170 de tunele, la 67 trebuie efectuate reparaţii capitale. Într-o situaţie asemănătoare se află şi instalaţiile de siguranţa circulaţiei, de semnalizare, de centralizare şi bloc de linie automat. La 945 de staţii (cu 17.079 de macazuri), dintr-un total de 1.087 de staţii ( cu 22.004 macazuri), sunt scadente la reparaţii capitale.
"În cazul menţinerii situaţiei prezentate există premise certe ca pe termen mediu infrastructura unui număr semnificativ de linii de cale ferată să devină neutilizabilă, respectiv se va ajunge la incapacitatea asigurării stării de funcţionare a elementelor infrastructurii feroviare publice la paramentrii normali stabiliţi şi perturbarea accesului pe infrastructura feroviară publică, cu afectarea intereselor majore ale economiei naţionale şi ale factorilor sociali", se precizează încheierea documentului.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO