În 2017,valoarea excursiilor achiziţionate cu vouchere de vacanţă va atinge 380 de milioane de euro

Sejururile în România cumpărate anul trecut cu vouchere de vacanţă au totalizat aproximativ 10 milioane de euro, o sumă de aproape patru ori mai mare faţă de 2015 şi de şase ori mai mare faţă de 2014, a declarat, miercuri, Alin Burcea, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism.

Urmărește
2313 afișări
Imaginea articolului În 2017,valoarea excursiilor achiziţionate cu vouchere de vacanţă va atinge 380 de milioane de euro

În 2017,valoarea excursiilor achiziţionate cu vouchere de vacanţă va atinge 380 de milioane de euro (Imagine: Medifax Arhiva Foto)

Pentru acest an, Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) estimează o creştere de 38 de ori a sumei, dacă vor fi acordate voucherele de vacanţă în valoare de 1.450 de lei pentru fiecare bugetar.

Anul trecut au fost acordate 1,1 milioane de vouchere de vacanţă, potrivit informaţiilor primite de ANAT de la Ministerul Finanţelor Publice, un număr de 3,5 ori mai mare faţă de 2015 şi de 5,5 ori mai multe decât în urmă cu doi ani, când au fost date angajaţilor 207 mii de vouchere de vacanţă.

Suma de 10 milioane de euro aferentă vacanţelor cumpărate cu vouchere de vacanţă în 2016 a contribuit semnificativ la creşterea turismului intern, ANAT anunţând la finalul sezonului estival un plus de vânzări de 15% prin agenţiile de turism.

“Anul trecut au fost acordate vouchere de vacanţă numai în sistemul privat, instituţiile publice având, în continuare, interdicţie pentru acest stimulent salarial. Dacă de la 1 iulie fiecare bugetar va primi vouchere în valoare de 1.450 de lei, şi le va şi folosi în acest an, valoarea aferentă anului trecut ar putea creşte de 38 de ori. Pentru industria turismului vor fi mai mulţi bani pentru investiţii în creşterea calităţii seriviilor”, declară Alin Burcea, preşedinte ANAT.

Cele mai multe vouchere au fost folosite anul trecut pentru cumpărarea de sejururi în staţiunile balneare, de litoral şi în Delta Dunării, care au avut vânzări mai mari cu 18%, 12%, respectiv 20%, Delta Dunării fiind revelaţia sezonului în preferinţele turiştilor care au petrecut, în medie, trei zile de vacanţă.

“Pentru a dinamiza vânzarea prin vouchere de vacanţă, ANAT susţine eliminarea plafonului de 10% în cazul comisionului agenţiei de turism, prevăzut în Legea voucherelor de vacanţă, prevedere care nu stimulează concurenţa firească între agenţii. Complicaţiile tehnice pentru respectarea acestui plafon pe lanţul turoperator-revânzător îngreunează operarea plăţilor prin vouchere de vacanţă, în special la pachetele plătite şi cu bani, şi vouchere – cazul cel mai des întâlnit”, precizează preşedintele ANAT.

Vouchere de vacanţă au fost introduse pe piaţa din România în 2009, dar acordarea lor a fost oprită în sistemul public după un an, din cauza crizei economice, şi de atunci este restricţionată an de an prin act normativ. Legea a fost promovată pentru protejarea stării de sănătate a angajaţilor şi prevede impozite reduse în cazul angajatorilor care oferă bonurile valorice salariaţilor lor. Un alt scop al legii este creşterea turismului intern, ultima variantă a actului normativ, aprobată în 2015, prevede înlocuirea primelor de vacanţă cu care puteau fi cumpărate sejururi externe şi erau taxate similar salariului pentru angajator, cu voucherele de vacanţă.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici