- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
În goana după reduceri. Opt români din 10 au intenţia de a face cumpărături de Black Friday
8 români din 10 au intenţia de a face cumpărături de Black Friday. În acelaşi timp, românii sunt, de departe, cei mai sceptici în privinţa corectitudinii ofertelor.
În goana după reduceri. Opt români din 10 au intenţia de a face cumpărături de Black Friday
8 români din 10 au intenţia de a face cumpărături de Black Friday şi tot atâţia consumatori se aşteaptă ca ofertele de discount să fie de cel puţin 30% din preţul iniţial, potrivit unui studiu realizat de Revolut şi Dynata, în octombrie 2022, printre consumatorii din Europa, inclusiv România.
Potrivit studiului, doar italienii sunt tot atât de hotărâţi ca românii în a profita de ofertele de Black Friday (80%), în timp ce lituanienii (39%) şi germanii (54%) sunt cei mai reţinuţi în a face cumpărături cu această ocazie. La nivel european, şase consumatori din zece se declară interesaţi de evenimente comerciale precum Black Friday şi Cyber Monday, chiar dacă de luni bune Europa se confruntă cu o inflaţie galopantă şi se vorbeşte tot mai des de recesiune economică.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Cu cât ești mai dezamăgit, cu atât trebuie să mergi duminică la vot și să pui ștampila exclusiv pe alb!
-
Ciolacu efectuează o vizită de lucru la Budapesta: Vreau să îmi finalizez mandatul cu obţinerea deciziei intrării depline în Schengen
-
Şef al armatei britanice: „Suntem pregătiţi să luptăm cu Putin în Europa de Est”
-
Florian Coldea şi Dumitru Dumbravă rămân sub control judiciar
Totodată, un curent de scepticism faţă de corectitudinea ofertelor şi promoţiilor din timpul acestor evenimente comerciale se manifestă printre consumatorii europeni.
Majoritatea respondenţilor din Europa consideră că brandurile trişează de Black Friday şi Cyber Monday (64%), în timp ce 36% spun că nu s-au întâlnit niciodată cu oferte înşelătoare. Românii sunt, de departe, cei mai sceptici în privinţa corectitudinii ofertelor. 63% dintre respondenţii români consideră că brandurile trişează de Black Friday şi se declară în favoarea verificării ofertelor, în timp ce 21% spun că această tactică este ”parte a jocului” şi nu se arată deranjaţi de ea. Doar 16% dintre respondenţi recunosc că nu au întâlnit niciodată oferte înşelătoare de Black Friday.
În topul scepticilor, românii sunt urmaţi de lituanieni (80% dintre aceştia spun că au întâlnit oferte îndoielnice sau au fost păcăliţi) şi francezi (65%). Cei mai siguri de corectitudinea brandurilor şi a comercianţilor sunt germanii - 61% dintre respondenţi spun că practicile incorecte sunt rare de Black Friday şi Cyber Monday. Cu toate acestea, după intrarea în vigoare a Directivei Europene Omnibus , este de aşteptat ca aceste situaţii să fie tot mai puţine.
În contextul economic dificil, 23% dintre respondenţii români au aşteptări foarte ridicate şi speră să găsească produse reduse cel puţin la jumătate de preţ. Totuşi, majoritatea consumatorilor ar fi satisfăcuţi de ofertele de Black Friday dacă ar beneficia de o reducere a preţului cu cel puţin 30% (78% dintre respondenţi). Cei mai optimişti sunt cumpărătorii din categoria de vârstă 55-64 de ani, care speră să găsească reduceri cu peste 50% (28,3%) şi cei din Muntenia (25%). Consumatorii din generaţia Z par cei mai dispuşi să ia în calcul şi discount-uri mai modeste, de 10-20% (7% dintre respondenţi, cel mai mare scor între toate segmentele de vârstă), dar şi cei din vestul României (6%).
Cei mai mulţi dintre cumpărătorii români şi-au făcut planul de a achiziţiona mai ales online. 7 din 10 respondenţi au indicat platformele de e-commerce preferate sau site-urile/ aplicaţiile în general ca fiind locul de unde vor să cumpere de Black Friday. Totuşi, 14% dintre consumatori sunt pragmatici şi spun că vor face cumpărături şi din online şi din magazinele fizice, dacă ofertele sunt avantajoase. Din acest punct de vedere, femeile sunt mai dispuse să urmărească toate opţiunile (16%) faţă de bărbaţi (12%), deşi, pentru ambele sexe, cumpărăturile online sunt pe primul loc între modalităţile de a face achiziţiile (64% pentru femei, 74% pentru bărbaţi).
Interesul consumatorilor români se orientează, şi anul acesta, mai ales către electronice şi electrocasnice (57%), îmbrăcăminte/ încălţăminte şi accesorii (20%) şi decoraţiuni şi mobilă (5,4%). Există, totuşi, şi un procent de 7% dintre respondenţi care spun că nu au planuri şi aşteaptă doar să vadă ofertele pentru a lua o decizie de achiziţie.
Top 3 cele mai dorite categorii de bunuri rămâne neschimbat în cazul femeilor (46% electrocasnice, 27% îmbrăcăminte, 7,4% mobilă), dar se modifică în cazul bărbaţilor (68% electrocasnice, 12% îmbrăcăminte, 4% bunuri de larg consum). Categoria de vârstă 35-44 de ani este cea mai interesată să cumpere aparatură electronică şi electrocasnice (64%), care este la mare căutare şi printre respondenţii din regiunea de sud-est a ţării (60,4%). Cel mai puţin interesaţi de această categorie de bunuri par a fi seniorii (peste 65 de ani, cu 49%) şi consumatorii din nord-estul ţării (50,4%).
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:45
FC Botoşani-FCSB 1-0, în meciul restanţă din etapa a 4-a a Superligii
-
ieri, 22:36