În plină criză, vânzârile online de haine cresc şi cu 30%. Româncele au renunţat să-şi ia pantofi cu toc

Publicat: 10 04. 2020, 16:16
Actualizat: 02 12. 2021, 19:52

Coronavirusul a închis magazinele de haine, dar nu a afectat apetitul românilor pentru cumpărături. Unele magazine online de fashion se bucură de vânzări în creştere.

“Dacă în a doua şi a treia săptămână din martie am observat o scădere procentuală de 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, apoi vânzările au început să crească în ultima săptămână din martie şi primele zile din aprilie, observându-se o creştere de 20-30% în fiecare zi faţă de aceeaşi perioadă a anului 2019”, a declarat, pentru MEDIAFAX, Raluca Radu, country manager al magazinului online de fashion ANSWEAR în România.

Şi comportamentul clienţilor s-a modificat în plină criză. Dacă la finalul lunii februarie 20% dintre clienţi alegeau plata cu cardul, la finalul lunii martie 50% dintre clienţii magazinului online foloseau această de plată. În medie, românii îşi comandă online haine în valoare de 330 de lei.

În topul produselor care au avut cele mai mari creşteri ale vânzărilor de pe  ANSWEAR sunt pijamalele (+90% faţă de perioada similară din 2019), papucii de casă (+60%), rochiile (+50%), hainele sport (+40%), tricourile (+30%) şi pantofii sport (+10%).

În schimb, scăderi ale vânzărilor s-au înregistrat la categoriile costume de baie (-70%), pantofi cu toc (-60%) şi genţi (-30%).

Piaţa locală de fashion online este estimată la 250 de milioane de euro, potrivit datelor Ziarului Financiar. Fashion Days, Answear, FashionUP, About You sau divizia online a Inditex sunt printre marii jucători din această industrie. Cu tot cu vânzările din magazinele fizice, piaţa totală de fashion din România este estimată la valoarea de 3 miliarde de euro.
 

Sursă foto: Profimedia