Investiţiile totale ale celor zece jucători din comerţul modern local merg spre 1 mld. euro în 2021, conform estimărilor ZF. Este vorba de bani folosiţi în special pentru deschideri, remodelări, achiziţii de terenuri şi dezvoltări logistice. Dezvoltarea este cea mai importantă direcţie pentru investiţii. Opt dintre cei zece comercianţi străini au deschis magazine în 2021, singurele excepţii fiind cele două reţele de tip cash & carry – Metro şi Selgros.
Au existat şi trei retaileri care au închis din unităţi, e vorba de Cora – un hipermarket la Drobeta-Turnu Severin, de Profi – opt magazine – şi de Carrefour.
Grupul francez şi-a restructurat reţeaua din România în S1 şi mai are 353 de magazine, cu 16 mai puţine decât la finalul lui 2020.
Cea mai mare scădere este înregistrată pe formatul de proximitate, unde numărul de magazine a scăzut cu 12, iar o explicaţie poate fi faptul că cel mai mare francizat al francezilor a vândut zece magazine către Profi. Nu există date privind închiderile Mega Image însă, compania nu a răspuns solicitării ZF.
Universul de comerţ modern a depăşit pragul de 3.600 de magazine în România, e vorba de hipermarketuri, supermarketuri, magazine de tip cash&carry, discount şi proximitate.