În România, unu din doi angajaţi primeşte tichete de masă. În Germania, doar 0,5% din angajaţi primesc acest beneficiu

Rata de penetrare a tichetelor de masă în România este de 50%, ceea ce înseamnă că peste 2 milioane de salariaţi primesc acest beneficiu, însă situaţia este complet diferită în alte state. În Germania doar 0,5% din angajaţi primesc tichete de masă, în Spania rata de penetrare este de 2%, în Polonia este de 3%, în timp ce în Franţa aceasta este 15%.

Urmărește
421 afișări
Imaginea articolului În România, unu din doi angajaţi primeşte tichete de masă. În Germania, doar 0,5% din angajaţi primesc acest beneficiu

În România, unu din doi angajaţi primeşte tichete de masă. În Germania, doar 0,5% din angajaţi primesc acest beneficiu (Imagine: Laszlo Raduly/Mediafax Foto)

În Ungaria, 65% din angajaţi au tichete de masă incluse în pachetele de remunerare, potrivit informaţiilor furnizate de reprezentanţii grupului Up România (fostul Chèque Déjeuner). Cum se explică aceste diferenţe?

„Rata de penetrare a tichetelor pe pieţele din diferitele ţări depinde de mai mulţi factori. Unul dintre aceştia este reprezentat de o putere scăzută de cumpărare (cum e cazul României), care determină o rată mare de penetrare a tichetelor de masă care au rolul de a creşte puterea de cumpărare în rândul bene­ficiarilor“, a spus Elena Pap, directorul general al emitentului de tichete de masă Up România.

Astfel, având în vedere valoarea tichetelor de masă acordate într-o lună: 9,41 x 21 de zile a 197,61 lei şi raportarea la salariul minim de 975 de lei brut pe lună, rezultă că tichetele cresc puterea de cumpărare a angajaţilor cu 20% (196 de lei / 975 de lei) în cazul angajaţilor plătiţi la nivelul salarial minim pe economie.

Citeşte mai multe despre acordarea tichetelor de masă pe www.zf.ro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici