- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (11.09.2011, 16:06)
- Marius Oncu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
În timpul crizei, românii au cheltuit mai mult pe ţigări, alcool şi alimente
Ponderea ţigărilor, alcoolului, alimentelor şi băuturilor răcoritoare în cheltuielile de consum ale populaţiei a crescut în timpul crizei, în timp ce procentajele privind sumele alocate pentru amenajarea locuinţei, îmbrăcăminte şi comunicaţii au evoluat negativ, potrivit unei analize a A.T. Kearney.
Urmărește
396 afișări
În timpul crizei, românii au cheltuit mai mult pe ţigări, alcool şi alimente (Imagine: Viorel Dudau/Mediafax Foto)
Astfel, alimentele şi băuturile răcoritoare au o pondere de 42% în cheltuielile de consum medii lunare de 1.500 de lei pentru o gospodărie în primul trimestru din 2011, faţă de 40,3% în perioada similară din 2008, înainte de declanşarea crizei, când totalul se ridica la 1.300 de lei. Cheltuielile pentru sănătate au urcat de la 4,5% la 4,8% în acest interval.
Ţigările şi alcoolul au înregistrat o creştere de un punct procentual, de la 6,2% la 7,2%.
Ponderea sumelor alocate pentru locuinţă, utilităţi şi alte cheltuieli similare a stagnat la 18,6%, iar cele pentru transport la 5,8%.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Elon Musk se implică tot mai mult în conflictele globale: După discuția cu Zelenski și Trump, miliardarul s-a întâlnit într-o locație secretă cu ambasadorul Iranului la ONU
-
Liderul nord-coreean Kim Jong Un ordonă producerea în masă a dronelor explozive
-
Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE
-
Guvernatorul Băncii Angliei îndeamnă la reconstruirea relaţiilor cu UE: Brexitul a subminat economia
Românii au cheltuit o parte mai mică a bugetului destinat consumului pentru comunicaţii (4,6%), îmbrăcăminte şi încălţăminte (3,9%), mobilă şi alte cheltuieli (3,8%), respectiv restaurante, hoteluri, recreere, cultură şi educaţie (9,3%). Cea mai amplă scădere, de la 5,5% la 3,9%, a fost înregistrată pentru îmbrăcăminte şi încălţăminte, se arată în studiu.
În comparaţie, bulgarii alocă 43,6% din consum pentru alimente şi băuturi răcoritoare, iar cehii numai 19%, în timp ce pentru ţigări şi alcool procentajele sunt de 4,9%, respectiv 2,7%. Utilităţile au o pondere mai mare în cheltuielile de consum din Cehia, de 23%, în timp ce în Bulgaria acestea se situează la 18,6%.
Atât bulgarii, cât şi cehii alocă o parte mai mare din buget pentru transport (6,8% şi 11,2%) decât românii, la fel şi în cazul comunicaţiilor (5,7%, respectiv 4,7%).
Cehii cheltuiesc o parte mai mare din banii pentru consum faţă de români pe îmrăcăminte şi încălţăminte (4,3%), mobilă (5,6%), respectiv restaurante, hoteluri, recreere, cultură şi educaţie (26,7%). Bulgarii alocă la toate aceste capitole procentaje mai mici (respectiv 2,7%, 2,9% şi 8%).
România depăşeşte Cehia la cheltuielile pentru sănătate (4,8% faţă de 2,9%), în timp ce în Bulgaria sumele cu această destinaţie reprezintă 6,8% din consum.
În primul trimestru din 2011, cheltuielile lunare ale unei gospodării din România au fost de 356 de euro, în Bulgaria de 273 de euro, iar în Cehia de 855 de euro.
Criza şi volatilitatea economică i-a făcut pe români să fie mai atenţi în privinţa finanţelor personale, se arată în studiu. Majorările salariale abia vor acoperi inflaţia în acest an şi în 2012, iar gospodăriile nu au, în prezent, suficientă forţă pentru a genera o creştere semnifictivă a Produsului Intern Brut.
Citește pe alephnews.ro: Trump îl numește pe Robert F. Kennedy Jr. în funcția de Secretar al Sănătății al SUA
Citește pe www.zf.ro: Piaţa muncii dă în clocot: Încă un domeniu a fost cucerit de inteligenţa artificială
Citește pe www.zf.ro: Black Friday sparge toate recordurile. Sute de milioane de lei până la această oră
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Copiii Adrianei Bahmuțeanu nu vor să o vadă! Ce a descoperit Protecția Copilului în telefoanele micuților
CANCAN.RO
Cine este și cu ce se ocupă Mihaela, văduva lui Silviu Prigoană. Are trei copii și s-a mutat de la Sibiu la București pentru omul de afaceri
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe