- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Încasările agenţiilor de turism au scăzut în primele 9 luni. Românii au ales vacanţe ieftine
Agenţiile de turism au vândut în primele nouă luni 2,5 milioane de pachete de vacanţă, nivel similar celui din aceeaşi perioadă a anului trecut, însă încasările au scăzut cu până la 25%, în condiţiile în care majoritatea turiştilor au cumpărat vacanţe mai ieftine şi au preferat sejururi mai scurte.
Încasările agenţiilor de turism au scăzut în primele 9 luni. Românii au ales vacanţe ieftine (Imagine: Adriana Neagoe/Mediafax Foto)
Din cele 2,5 milioane de vacanţe vândute, mai mult de jumătate (peste 1,3 milioane) au vizat litoralul românesc. Pentru extern s-au vândut 800.000 de pachete, sezonul de vară înregistrând cea mai mare cerere.
"Turismul intern a înregistrat o uşoară creştere a numărului de turişti, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar pentru vacanţele în străinătate a fost raportată o stagnare. Referitor la încasări, acestea au scăzut însă cu 10-25% pentru toate destinaţiile, în condiţiile în care majoritatea turiştilor au ales pachete mai ieftine şi sejururi scurte în destinaţii mai apropiate", a declarat pentru MEDIAFAX preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Corina Martin.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
-
Un comandant ucrainean, acuzat că a dezvăluit secrete militare ruşilor
-
Sorin Grindeanu anunţă că se va circula de săptămâna viitoare pe încă 32 de kilometri din Autostrada Moldovei
-
Armata israeliană susţine că a ucis un comandant al organizaţiei Jihadul Islamic Palestinian
Cele mai mari vânzări au fost înregistrate în sezonul estival, iar pentru perioada de iarnă este estimată o creştere a numărului de turişti, în special pe segmentul intern, pe fondul lansării programului "Înscrieri timpurii".
"Pentru perioada de iarnă estimăm o creştere a numărului de turişti, mai ales pe segmentul intern, datorită programului «Înscrieri timpurii» şi a altor programe speciale, dar şi pe extern, datorită ofertelor early booking din ce în ce mai promovate şi pentru iarnă", a spus Martin.
Programul de înscrieri timpurii a înregistrat o creştere faţă de anul trecut, fiind lansat şi pentru perioada de iarnă, iar până în prezent s-au vândut aproape 50.000 de pachete prin acest program, faţă de circa 30.000 anul trecut.
"Înscrieri timpurii" cuprinde ofertele a 159 de agenţii de turism şi 146 de unităţi de cazare, comparativ cu anul trecut, când au fost 90 de agenţii, respectiv 83 de unităţi de cazare.
La program mai participă 38 de staţiuni, dintre care 13 pe litoral, iar restul în ţară, cu 15 mai multe decât anul trecut.
În ceea ce priveşte încasările firmelor de turism din acest program, acestea au crescut cu peste 66% în acest an, la 50 milioane de lei.
Per total, în 2010 preşedintele ANAT se aşteaptă ca încasările agenţiile de turism să rămână în continuare scăzute, pentru al doilea an consecutiv, deşi numărul de turişti ar putea creşte uşor în următoarea perioadă. Potrivit Corinei Martin, 2011 ar putea fi un an al revenirii pentru piaţa de turism.
"2010 a fost şi este un an la fel de dificil ca anul trecut, poate chiar mai greu, fiind al doilea an de criză, al doilea an în care au scăzut încasările, deşi iniţial ne aşteptam cu toţii să fie un an al revenirii. În acest an este posibil ca numărul de turişti să crească uşor, dar încasările vor rămâne scăzute. Sperăm ca 2011 să fie un an al revenirii, atât pentru turismul intern, cât şi pentru outgoing şi incoming. Pentru intern ne bazăm pe susţinerea campaniilor de oferte speciale şi de promovare de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, iar pe incoming, pe debutul în forţă al promovării noului brand turistic al României", a mai spus Martin.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO