Începe o săptămână decisivă pentru compania care deţine Dacia, Renault. Fostul şef, Carlos Ghosn, va fi pus sub acuzare de procurorii japonezi

Producătorul auto Renault SA, intră într-o săptămână decisivă în privinţa conducerii sale, după ce luni Carlos Ghosn va fi pus sub acuzare de procurorii japonezi, comentează Bloomberg.

Urmărește
1104 afișări
Imaginea articolului Începe o săptămână decisivă pentru compania care deţine Dacia, Renault. Fostul şef, Carlos Ghosn, va fi pus sub acuzare de procurorii japonezi

Începe o săptămână decisivă pentru compania care deţine Dacia, Renault. Fostul şef, Carlos Ghosn, va fi pus sub acuzare de procurorii japonezi

Păstrarea lui Carlos Ghosn în funcţiile de director executiv şi preşedinte va crea o dilemă pentru boardul companiei şi pentru elita politică franceză: ambele îi datorează recunoştinţă liderului pentru apărarea intereselor Renault, dar sprijinului lor ar putea isca efecte adverse într-o Franţă marcată de revolta străzii.

"Este greu de crezut că Ghosn poate rămâne liderul alianţei în contextul actual", a spus Didier Heiderich, care conduce o companie de gestionare a crizelor corporatiste în Paris. "Cum ar putea el să negocieze cu sindicatele după ce sa întâmplat?"

Există opinii conflictuale în interiorul părţii francez despre cum trebuie procedat şi cum trebuie interpretate acţiunile Nissan, partenerul japonez care a apărut ca forţă motrice în spatele declinului rapid al lui Ghosn. Răspunsul din Europa a fost mai precaut; spre deosebire de Nissan, unde Ghosn a fost imediat eliminat din post, Renault l-a menţinut, în aşteptarea evoluţiilor viitoare, spunând că sunt necesare mai multe dovezi înainte de a lua o decizie.

Unii membri ai consiliului Renault se gândesc la o soluţie permanentă, în locul interimatului de acum, spune o sursă familiarizată cu chestiunea. Este opinia sindicatului CGT, care a cerut o schimbare mai profundă, argumentând că reputaţia lui Ghosn este afectată.

Dacă este condamnat, managerul de 64 de ani ar putea să primească zece ani de închisoare, au spus procurorii. Majoritatea celor acuzaţi în Japonia sunt găsiţi vinovaţi, potrivit lui Nobuo Gohara, un avocat şi fost procuror specializat în dreptul financiar.

Renault riscă să rămână în stază luni de zile, dacă Ghosn nu este găsit vinovat sau dacă nu îi sunt aduse acuzaţii grave. Compania intenţionează să finalizeze primele concluzii ale unui audit intern privind pachetul de salarii al lui Ghosn şi cel al celorlalţi directori de vârf săptămâna viitoare, au spus persoane interesate de această chestiune.

Pentru moment, Renault este condus de Thierry Bollore ca CEO interimar, iar funcţia de preşedinte a fost preluată de directorul Philippe Lagayette. Dacă Ghosn ar trebui înlocuit oficial, posturile de preşedinte şi CEO ar putea fi împărţite, a spus o sursă. Deşi este posibil ca Bollore să devină CEO, nu este clar cine va deveni preşedinte, a spus persoana.

Soarta lui Ghosn se împleteşte cu cea a alianţei pe care a condus-o. Dar, în ultimii ani, partea japoneză s-a simţit subreprezentată, chiar dacă Nissan a adus profiturile şi vânzările. Asta a dus la speculaţiiprivind viitorul alianţei, fără Ghosn ca pion principal.

"Este dificil ca Renault să-l ţină pe Ghosn la conducere, având în vedere că societatea încearcă să salveze alianţa", a spus Heiderich, consilierul pentru gestionarea crizelor. "Salvarea alianţei ar putea însemna ca Ghosn să plece".

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici