Încrederea populaţiei şi companiilor în economia românească a scăzut

Încrederea populaţiei şi companiilor în economia românească a scăzut uşor în august, cu 1,3 puncte, la 92,3 puncte, potrivit unui sondaj efectuat lunar de Comisia Europeană (CE).

Urmărește
180 afișări
Imaginea articolului Încrederea populaţiei şi companiilor în economia românească a scăzut

Încrederea populaţiei şi companiilor în economia românească a scăzut (Imagine: Marius Vasilica/Mediafax Foto)

Cel mai mare declin, de 7,8 puncte, la -1,2 puncte, a avut loc în domeniul serviciilor.

Percepţia populaţiei s-a îmbunătăţit totuşi uşor, cu 0,8 puncte, la -40 puncte.

În industrie, încrederea a scăzut cu 0,7 puncte, la -3,1 puncte, iar în construcţii cu 2,9 puncte, la -21,7 puncte.

În cazul sectorului de retail, percepţia s-a înrăutăţit cu 1,8 puncte, la 2,8 puncte.

La nivelul Uniunii Europene, indicatorul privind încrederea populaţiei şi companiilor în economie s-a redus cu 5 puncte, la 97,3 puncte.

În zona euro, declinul a fost de 4,7 puncte, la 98,3 puncte.

Evoluţia negativă a indicatorului ESI calculat de Comisia Europeană a fost determinată de înrăutăţirea percepţiei în toate sectoarele economice, în special în cel al serviciilor, comerţului de retail, dar şi a încrederii populaţiei.

Între cele mai mari state membre, Germania, cu un declin de 5,7 puncte, şi Marea Britanie, cu o scădere de 5,6 puncte, au înregistrat cele mai mari pierderi ale încrederii, urmate de Polonia, cu -3,6 puncte, Olanda, cu -3 puncte, şi Italia, cu -0,7 puncte.

Încrederea a rămas aproape neschimbată în Spania.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici