- Home
- Economic
- BERLIN, (19.12.2014, 18:39)
- Anca Dumitrescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Incursiunea Google pe segmentul sistemelor de operare auto întâmpină opoziţie în Germania
Incursiunea Google pe segmentul sistemelor de operare destinate automobilelor întâmpină o opoziţie tot mai mare în Germania, unde companii precum Audi şi Mercedes-Benz beneficiază de sprijinul unor parlamentari în demersul lor de a limita includerea Android în dotarea vehiculelor.
Urmărește
148 afișări
Incursiunea Google pe segmentul sistemelor de operare auto întâmpină opoziţie în Germania (Imagine: Shutterstock)
Sistemul Android Auto ar permite şoferilor să interacţioneze cu sistemele de muzică şi navigare ale maşinilor, relatează Bloomberg.
În luna ianuarie, Google a anunţat lansarea Open Automotive Alliance, structurată ca un parteneriat cu producătorii auto, pentru utilizarea platformei Android la vehicule.
Marii producători auto germani nu s-au arătat interesaţi de proiect. Între marii absenţi se află Daimler, compania-mamă a Mercedes, şi liderul industriei de lux BMW.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Avion doborât de Rusia sau un simplu accident? Care sunt teoriile contradictorii din spatele tragediei aviatice din Kazahstan
-
Elon Musk propune testare cognitivă pentru oficialii americani aleşi
-
Criza din Coreea de Sud: Opoziţia vrea să-l demită din funcţie şi pe preşedintele interimar. Motivul invocat
-
Biden cere Pentagonului să intensifice livrările de arme către Ucraina
Volkswagen şi brandul Audi al grupului s-au alăturat alianţei, dar au spus că vor să limiteze accesul Google la informaţii majore legate de vehicule, întrucât nu vor ca Android să controleze maşinile aşa cum se întâmplă în cazul telefoanelor şi tabletelor.
Politicienii germani şi-au exprimat şi ei îngrijorarea că importanţa industriei germane ar putea fi diluată dacă Google obţine acces la date privind comportamentul şi deplasările maşinilor şi pasagerilor.
Guvernul cancelarului Angela Merkel, deja îngrijorat de puterea deţinută de Google pe piaţă, vrea să împiedice compania americană să obţină o poziţie de monopol ca partener în construcţia de maşini autonome.
În 2012, industria auto a generat 6,5% din veniturile impozabile din Germania, potrivit Biroului Federal de Statistică, fiind cel mai mare sector manufacturier al ţării.
"Sub nicio formă nu trebuie să permitem ca dezvoltarea noastră să depindă de companii ca Google", a declarat Joachim Pfeiffer, purtător de cuvânt al blocului parlamentar al lui Merkel, pentru politică în economie şi energie.
Piaţa softurilor pentru conducere asistată ar putea atinge 20 de miliarde de euro până în 2030, conform firmei de consultanţă Roland Berger.
Un purtător de cuvânt al Google a refuzat să comenteze, dar a precizat că grupul a renunţat la obiectivul ca primele maşini prevăzute cu sistemul Android Auto să intre în circulaţie până la sfârşitul acestui an.
Lecţiile date de industria telefoanelor mobile este proaspătă pentru directorii de companii şi autorităţile de reglementare. Pe măsură ce tot mai mulţi oameni depind de aplicaţii mobile şi servicii, utilizarea Android a obligat producătorii de telefoane, precum Samsung Electronics şi HTC, să respecte standardele sistemului de operare, renunţând la puterea lor individuală.
La cinci ani de la introducerea Android, producătorii europeni de telefoane Nokia şi Ericsson au renunţat complet la fabricarea de telefoane.
Cu cât Google şi alţi producători de software se implică mai mult în ecosistemele auto, cu atât banii consumatorilor vor merge către companiile tehnologice în loc să meargă la producătorii auto, a spus Juergen Reiner, partener la compania de consultanţă Oliver Wyman.
Citește pe alephnews.ro: Autoritățile franceze salvează peste 100 de persoane care încercau să traverseze spre Marea Britanie
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Trump explodează pe Truth Social. Președintele ales le spune celor 37 de persoane cu pedepse comutate de Biden să „se ducă dracului” de Crăciun
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Vreţi să trăiţi mai mult? 6 sfaturi esenţiale de la un specialist care spune că şi-a „întinerit” vârsta cu 20 de ani
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe