Incursiunea Google pe segmentul sistemelor de operare auto întâmpină opoziţie în Germania

Incursiunea Google pe segmentul sistemelor de operare destinate automobilelor întâmpină o opoziţie tot mai mare în Germania, unde companii precum Audi şi Mercedes-Benz beneficiază de sprijinul unor parlamentari în demersul lor de a limita includerea Android în dotarea vehiculelor.

Urmărește
148 afișări
Imaginea articolului Incursiunea Google pe segmentul sistemelor de operare auto întâmpină opoziţie în Germania

Incursiunea Google pe segmentul sistemelor de operare auto întâmpină opoziţie în Germania (Imagine: Shutterstock)

Sistemul Android Auto ar permite şoferilor să interacţioneze cu sistemele de muzică şi navigare ale maşinilor, relatează Bloomberg.

În luna ianuarie, Google a anunţat lansarea Open Automotive Alliance, structurată ca un parteneriat cu producătorii auto, pentru utilizarea platformei Android la vehicule.

Marii producători auto germani nu s-au arătat interesaţi de proiect. Între marii absenţi se află Daimler, compania-mamă a Mercedes, şi liderul industriei de lux BMW.

Volkswagen şi brandul Audi al grupului s-au alăturat alianţei, dar au spus că vor să limiteze accesul Google la informaţii majore legate de vehicule, întrucât nu vor ca Android să controleze maşinile aşa cum se întâmplă în cazul telefoanelor şi tabletelor.

Politicienii germani şi-au exprimat şi ei îngrijorarea că importanţa industriei germane ar putea fi diluată dacă Google obţine acces la date privind comportamentul şi deplasările maşinilor şi pasagerilor.

Guvernul cancelarului Angela Merkel, deja îngrijorat de puterea deţinută de Google pe piaţă, vrea să împiedice compania americană să obţină o poziţie de monopol ca partener în construcţia de maşini autonome.

În 2012, industria auto a generat 6,5% din veniturile impozabile din Germania, potrivit Biroului Federal de Statistică, fiind cel mai mare sector manufacturier al ţării.

"Sub nicio formă nu trebuie să permitem ca dezvoltarea noastră să depindă de companii ca Google", a declarat Joachim Pfeiffer, purtător de cuvânt al blocului parlamentar al lui Merkel, pentru politică în economie şi energie.

Piaţa softurilor pentru conducere asistată ar putea atinge 20 de miliarde de euro până în 2030, conform firmei de consultanţă Roland Berger.

Un purtător de cuvânt al Google a refuzat să comenteze, dar a precizat că grupul a renunţat la obiectivul ca primele maşini prevăzute cu sistemul Android Auto să intre în circulaţie până la sfârşitul acestui an.

Lecţiile date de industria telefoanelor mobile este proaspătă pentru directorii de companii şi autorităţile de reglementare. Pe măsură ce tot mai mulţi oameni depind de aplicaţii mobile şi servicii, utilizarea Android a obligat producătorii de telefoane, precum Samsung Electronics şi HTC, să respecte standardele sistemului de operare, renunţând la puterea lor individuală.

La cinci ani de la introducerea Android, producătorii europeni de telefoane Nokia şi Ericsson au renunţat complet la fabricarea de telefoane.

Cu cât Google şi alţi producători de software se implică mai mult în ecosistemele auto, cu atât banii consumatorilor vor merge către companiile tehnologice în loc să meargă la producătorii auto, a spus Juergen Reiner, partener la compania de consultanţă Oliver Wyman.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici