Cererea ridicată a determinat în noiembrie cea mai rapidă creştere a vânzărilor auto din SUA de la expirarea programului „rabla” al guvernului american, în august 2009, fiind vizate atât maşinile mari, de tip pick-up, cât şi automobilele economice cu propulsie hibridă.
La doi ani de la ieşirea din faliment, General Motors şi Chrysler Group reuşesc să preia din cota de piaţă a rivalilor asiatici Toyota şi Honda.
Indicatorii încrederii consumatorilor în economie sunt în creştere, iar populaţia îşi înlocuieşte maşinile după ce au amânat cât mai îndelungat posibil achiziţiile.
Totodată, constructorii au renunţat la politica de preţuri extrem de scăzute adoptată în ultimii ani pentru a atrage clienţi. Cheltuielile de marketing sunt de asemenea în scădere, potrivit analiştilor.
Economistul şef al Ford SUA, Jenny Lin, declara la începutul lunii decembrie că vârsta medie a autoturismelor şi camionetelor uşoare aflate în circulaţie în Statele Unite a urcat la circa 10 ani şi jumătate, iar constructorii se aşteaptă la o manifestare tot mai accentuată a cererii acumulate.
În plus, cosumatorii ar putea fi încurajaţi de scăderea preţurilor la carburanţi, care se simte deja în vânzările de SUV-uri şi pickup-uri.