Industria auto se îndreaptă spre un viitor din ce în ce mai verde, dar poate nu electric. Ce spun BMW, Renault şi Mercedes-Benz

Industria auto se îndreaptă spre un viitor din ce în ce mai verde. Constructorii auto europeni pariază pe un viitor cu vehicule cu combustibil ecologic.

Urmărește
5538 afișări
Imaginea articolului Industria auto se îndreaptă spre un viitor din ce în ce mai verde, dar poate nu electric. Ce spun BMW, Renault şi Mercedes-Benz

Industria auto se îndreaptă spre un viitor din ce în ce mai verde. Ce spun BMW, Renault şi Mercedes-Benz

Aşa numiţii combustibili ecologici vor juca un rol cheie în viitorul industriei auto europene, potrivit mai multor producători de automobile din regiune, deoarece aceştia consideră că o concesie din partea Bruxelles-ului în privinţa combustibililor alternativi le va permite să vândă în continuare vehicule cu motoare cu combustie în următorul deceniu, conform Financial Times, citat de Ziarul Financiar.

Sub presiunea Germaniei şi a Italiei, Comisia Europeană a declarat anul acesta că maşinile care funcţionează cu carburanţi obţinuţi cu ajutorul carbonului capturat din atmosferă ar putea fi exceptate de la interdicţia planificată de a vinde maşini echipate cu motoare cu combustie începând cu 2035.

Vorbind la salonul auto de la Munchen, directorii de la BMW, Renault şi Mercedes-Benz au declarat că combustibilii ecologici, care nu sunt încă viabili din punct de vedere comercial, reprezintă o soluţie pragmatică în încercarea lor de a reduce emisiile.

Mercedes-Benz a anunţat anterior o "ambiţie" de a înceta să mai vândă motoare cu combustie acolo unde condiţiile de piaţă o permit, până la sfârşitul acestui deceniu.

Cu toate acestea, directorul general al companiei din Stuttgart, Ola Källenius, a declarat pentru Financial Times că nu a pus "o dată finală de oprire" a motoarelor cu combustie. Compania este "pregătită" să vândă maşini complet electrice atunci când clienţii vor cere acest lucru, dar doreşte să menţină "flexibilitatea tactică" până la atingerea obiectivului de a deveni complet neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2039.

"Aceasta este o călătorie de mulţi ani, iar planurile noastre de producţie sunt flexibile, astfel încât să putem varia între electric şi cu combustie", a spus el.

Mulţi directori din industrie au susţinut că, în viitor, carburanţii mai puţin poluanţi vor fi esenţiali pentru a reduce emisiile provenite de la maşinile vechi, însă criticii se tem că aceştia vor întârzia planurile UE de eliminare treptată a motoarelor cu combustie până în 2035. Grupul de campanie pentru vehicule electrice Transport & Environment a numit scutirea privind combustibilii ecologici un "cal troian" pentru combustibilii fosili.

Producătorii de vehicule electrice prezenţi la salonul auto au fost, de asemenea, critici la adresa companiilor care susţin concesiile pentru maşinile alimentate cu combustibil ecologic.

"În urmă cu un an am depăşit acest aspect, iar acum suntem din nou în acea discuţie prostească despre dacă mobilitatea electrică este cu adevărat importantă", a declarat Thomas Ingenlath, directorul executiv al mărcii de vehicule electrice Polestar. "Cu cât discutaţi mai mult timp despre asta, cu atât mai mult veţi pierde şansa de a mai fi cu adevărat relevanţi în viitor."

Cu toate acestea, directorul executiv al BMW, Oliver Zipse, a declarat că Berlinul "nu ar fi fost niciodată de acord" cu planurile UE de a elimina complet maşinile pe benzină şi diesel fără includerea unei excepţii pentru combustibilii ecologici.

De asemenea, el a pus sub semnul întrebării faptul că UE va ajunge să interzică vânzările de maşini noi cu motoare cu combustie până în 2035, subliniind planurile sale de a revizui progresele înregistrate în ceea ce priveşte provocări precum implementarea infrastructurii de încărcare la nivelul UE şi asigurarea materiilor prime pentru baterii în 2026. "Nu aţi face o revizuire dacă legiuitorii ar fi siguri că totul este în ordine", a spus Zipse.

Şeful departamentului de tehnologie al Renault, Gilles Le Borgne, a declarat că concesia privind combustibilii ecologici ar putea "deschide uşa" pentru o utilizare pe termen mai lung a modelelor hibride ale constructorului auto francez în viitor şi a îndemnat autorităţile de reglementare să rămână "neutre din punct de vedere tehnologic" atunci când stabilesc normele.

"Trebuie să fim deschişi în privinţa tehnologiei, nu trebuie să ne fie impusă tehnologia", a declarat acesta pentru FT. "Asta ar fi un dezastru".

El a adăugat că combustibilii ecologici ar trebui să fie folosiţi în vehiculele mai vechi pentru a contribui la reducerea emisiilor acestora. "Aceasta este singura modalitate de a repara flota actuală", a spus Le Borgne.

Tehnologia din spatele combustibililor alternativi, cum ar fi e-metanul sau e-kerosenul, care sunt fabricate cu CO₂ capturat şi hidrogen produs din energie electrică regenerabilă sau cu emisii reduse de dioxid de carbon, se află încă în stadii incipiente.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici