- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Industria locală pentru infrastructură este la pământ. România construieşte drumuri cu materie primă din alte ţări
Industria locală pentru infrastructură este la pământ tocmai acum, când vin miliardele de euro de la UE. Drumurile din România sunt construite cu materie primă din Polonia, Italia sau Turcia.
Industria locală pentru infrastructură este la pământ. România construieşte drumuri cu materie primă din alte ţări.
Pe plan local există producători care spun că se văd nevoiţi să apeleze la importuri pentru a-şi fabrica produsele din portofoliu, în condiţiile în care în România multe dintre materiile prime necesare nu se mai produc, scrie Ziarul Financiar.
Vopsea pentru marcajele rutiere, ţevi şi cabluri pentru reţelele de utilităţi, bitum, oţel-beton sunt numai câteva dintre materiile prime pe care România le importă atunci când vine vorba de construcţia drumurilor, în lipsa unei producţii locale care să susţină nevoile. Aşa se face că, în condiţiile în care preţurile materialelor doboară record după record, evoluţia proiectelor de infrastructură din România stă sub semnul întrebării, după cum spuneau recent oficialii Asociaţiei Române a Constructorilor de Autostrăzi (ARCA).
ULTIMELE ȘTIRI
-
Liderul suprem al Iranului spune că inamicii vor primi un „răspuns zdrobitor”
-
Alegeri SUA 2024: Cum este ales preşedintele SUA. De ce un candidat care obţine cele mai multe voturi poate să piardă alegerile
-
Datoria publică a României a crescut în august la 886,9 miliarde de lei, ajungând la 52,7% din PIB
-
Cel mai negru scenariu al alegerilor prezidenţiale din Republica Moldova: „Vor lichida treptat orice instituţie democratică”
„Într-adevăr, importăm multe materiale, precum parapeţi sau vopsele, dar în cazul altora avem şi producţie locală. Dacă se găseşte mai ieftin în alte ţări, se cumpără de acolo. Nu este totuşi o tragedie că importăm anumite materiale, mare parte din ceea ce se foloseşte la drumuri şi căi ferate vine totuşi din România“, spune Ionuţ Ciurea, directorul executiv al asociaţiei Pro Infrastructură.
De unde importă România materiale pentru a-şi construi drumurile şi autostrăzile? Din Franţa şi Italia vin materialele geosintetice, tot din Italia vin parapeţii şi vopselele pentru marcaje rutiere, din Turcia şi Rusia vin ţevile şi cablurile folosite în lucrările de utilităţi şi oţel-betonul, iar din Polonia, Ungaria şi Serbia bitumul.
Pe plan local există producători care spun că se văd nevoiţi să apeleze la importuri pentru a-şi fabrica produsele din portofoliu, în condiţiile în care în România multe dintre materiile prime necesare nu se mai produc.
„Importăm integral materiile prime de bază pentru că, din păcate, nu avem producători interni. Ne-am dori să cumpărăm din România pentru că am scurta lanţurile logistice şi am scădea nivelurile de stoc, dar nu avem de unde“, spunea recent Alexandru Stânean, CEO al TeraPlast, compania-mamă a grupului din construcţii TeraPlast.
Iar problema se propagă şi în alte sectoare al industriei construcţiilor, nu numai în infrastructură. Wetterbest, de pildă, un producător de acoperişuri, şi-a făcut intrarea în top 500 de importatori în 2020 tocmai din cauză că a fost nevoit să mărească valoarea importurilor. Dorinţa de extindere a businessului, coroborată cu dificultatea industriei româneşti de a asigura necesarul de materii prime pentru piaţa materialelor de construcţii, a făcut ca această companie să realizeze importuri de 25 de milioane de euro în 2020, după cum spuneau recent reprezentanţii acesteia.
Explozia preţurilor materiilor prime şi a materialelor de construcţii, la care se adaugă aplicarea neuniformă a legislaţiei achiziţiilor publice, ar putea avea un impact negativ direct asupra pieţei de construcţii, prin insolvenţe şi falimente, a proiectelor de infrastructură aflate în derulare, prin blocaje, dar şi indirect, asupra evoluţiei PIB şi a bugetului de stat, în lipsa intervenţiei imediate a autorităţilor publice centrale, avertizau recent oficialii ARCA (Asociaţia Română a Constructorilor de Autostrăzi).
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
GANDUL.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 22:15
Tomac: Votul va decide dacă R. Moldova face un salt uriaş înainte sau un pas la fel de mare înapoi
-
astăzi, 22:04
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 983. SUA anunţă un nou ajutor militar pentru Ucraina / Zelenski le cere aliaţilor să nu mai privească, ci să acţioneze în privinţa Coreei de Nord / Forţele ruseşti domină frontul din estul Ucrainei / Ucraina va produce rachete antidrone împreună cu un producător belgian