Infuzia de vouchere sociale salvează magazinele alimentare. Valoarea emisă se ridică la 3 mld. lei

  • Statul injectează 3 mld. lei în consum prin vouchere sociale, dar proiectul ajunge să rotunjească tot veniturile marilor reţele şi lanţuri de restaurante.
  • În România, 7 din 10 lei cheltuiţi în magazine alimentare merg spre comerţul modern, arată o analiză ZF.
Urmărește
492 afișări
Imaginea articolului Infuzia de vouchere sociale salvează magazinele alimentare. Valoarea emisă se ridică la 3 mld. lei

Sursa foto: Profimedia

Proiectul voucherelor sociale pentru produse alimentare, lansat de guvern în prima parte a acestui an pentru a susţine persoanele cu venituri mici, într-o perioadă marcată de inflaţie galopantă, ajunge să rotunjească cu 3 mld. lei tot veniturile marilor reţele şi lanţuri de restaurante.

Astfel, reţelele internaţionale de supermarketuri şi hipermarketuri Kaufland, Lidl, Carrefour, Auchan, Mega Image, Profi, Pennny, Cora alături de giganţii din industria de restaurante, în frunte cu McDonald’s, KFC şi Pizza Hut, figurează pe listele unităţilor de unde 2,5 mi­lioane de români cu venituri mici îşi pot cumpăra produse alimentare sau mese calde.

În total, pe listele celor trei emitenţi de carduri sociale – Sodexo, Up România şi Edenred –, sunt înscrise circa 20.000 de magazine şi restaurante.

Universul de comerţ modern numără circa 4.000 de magazine, pe când în comerţul tradiţional mai sunt doar 40.000 de chioşcuri şi alimentare, de circa patru ori mai puţin ca acum 25 de ani.

Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE), cel care a lansat programul, anunţă că prezenţa marilor lanţuri de magazine în program, într-o perioadă în care comerţul tradiţional (afaceri antreprenoriale autohtone) se micşorează constant sub presiunea concurenţei jucătorilor internaţionali, a venit la cererea românilor.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici