- Home
- Economic
- LONDRA, (11.12.2013, 19:43)
- Anca Dumitrescu
Infuzie masivă de capital la Peugeot
PSA Peugeot Citroen şi compania chineză de stat Dongfeng Motor au convenit principalii termeni ai unui parteneriat industrial şi comercial care include o infuzie masivă de capital în producătorul auto francez, în schimbul accesului la tehnologie.
Urmărește
188 afișări
Peugeot şi Dongfeng au decis termenii unui acord care include o infuzie de capital în grupul francez
Cei doi producători de automobile discută încă detaliile parteneriatului, dar acordul urmează să includă majorarea capitalului Peugeot cu 3-4 miliarde de dolari şi dezvoltarea şi fabricarea în comun a unor automobile compact low-cost destinate pieţelor Asiei de Sud-Est, relatează Financial Times.
Peugeot speră să poată anunţa oficial acordul în primul trimestru al anului viitor, au declarat două surse apropiate situaţiei.
Grupul francez are o nevoie disperată să reducă dependenţa de piaţa auto europeană. Reprezentanţii Peugeot şi ai Dongfeng au refuzat să comenteze.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Este în interesul TĂU ca Guvernul României să fie format din manageri independenți de partide, consacrați în companii private și corporații? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Rusia a început războiul cu o blocadă a porturilor ucrainene la Marea Neagră, dar acum situaţia s-a inversat
-
Spaţiul Schengen s-ar putea extinde din nou. Ce ţară europeană ar putea adera până la sfârşitul anului 2025
-
Un general polonez a fost demis după ce mine antitanc dispărute au fost găsite în depozitul IKEA
Peugeot a închis în acest an o fabrică mare, pentru prima oară în ultimii 30 de ani, şi a redus forţa de muncă, în condiţiile în care anul trecut a cheltuit 3 miliarde de euro din resurse proprii.
Recent, Peugeot a angajat un fost director de la Renault, care să coordoneze extinderea internaţională.
Grupul are deja o companie mixtă de succes cu Dongfeng în China, dar este încă în urma unor companii concurente precum Fiat şi Volkswagen pe pieţe ca America de Sud şi Renault-Nissan pe pieţele din Asia de Sud-Est.
Producătorii auto recurg tot mai mult la alianţe şi companii mixte pentru a-şi extinde operaţiunile şi a eficientiza costurile, dar un acord între Peugeot şi General Motors pentru fabricarea şi utilizarea în comun a unor produse şi furnizori nu a adus rezultatele scontate.
Negocierile continuă între Dongfeng şi Peugeot pentru a stabili cât va plăti grupul chinez pentru o participaţie la Peugeot. Sursele au precizat că există încă posibilitatea ca negocierile să eşueze, deşi probabilitatea este tot mai mică.
Cea mai probabilă variantă este ca Dongfeng şi statul francez să primească participaţii de 17,6% fiecare la Peugeot, potrivit unei analize efectuate de Macquarie. Familia Peugeot ar păstra o deţinere de 16,5% la compania franceză, iar GM 4,5%. În aceste condiţii, familia Peugeot ar pierde controlul asupra companiei fondate în 1882.
Dongfeng, cu sediul în Wuhan, în centrul Chinei, este unul dintre cei mai mari producători auto din această ţară, cu venituri anuale de 63 de miliarde de dolari. Grupul chinez deţine deja o companie mixtă cu Peugeot şi alte trei cu Honda, Kia şi Nissan, iar săptămâna trecută a semnat un acord pentru o companie mixtă cu Renault.
Dacă acordul cu Peugeot va fi aprobat de autorităţile de la Beijing, asocierera ar putea propulsa Dongfeng pe piaţa mondială, ceea ce niciun producător auto chinez de stat nu a mai reuşit. Grupul chinez Geely, care a cumpărat Volvo Cars de la Ford, în 2010, este proprietate privată.
Peugeot realizează 60% din producţia de automobile a Franţei, unde are aproape 100.000 de angajaţi.
Citește pe alephnews.ro: Zuckerberg și Musk sunt nemulțumiți de legislațiile UE privind social media. De ce speră Meta și X că Trump le va aduce mai mulți bani
Citește pe www.zf.ro: Restructurarea este cuvântul de ordine în 2025, iar IT-iştii sunt primii pe listă. De la prosecco la birou şi salarii de mii de euro acum corporatiştii vor trebui să înfrunte realitatea tăierilor de salarii şi concedierilor VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cele mai vechi business-uri din lume. În România, companiile se bat să câştige loc
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Biden critică decizia lui Zuckerberg de a renunța la fact-checking: „Mișcarea Meta este foarte rușinoasă”. Ce spune compania
Cum ar arăta viaţa fără asigurări: câţi bani ar trebui să scoată din buzunar un român fără asigurare de călătorie şi sănătate
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Vine iarna în România! Orașele în care ninge săptămâna viitoare, potrivit meteorologilor Accuweather
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe