Infuzie masivă de capital la Peugeot

PSA Peugeot Citroen şi compania chineză de stat Dongfeng Motor au convenit principalii termeni ai unui parteneriat industrial şi comercial care include o infuzie masivă de capital în producătorul auto francez, în schimbul accesului la tehnologie.

Urmărește
188 afișări
Imaginea articolului Infuzie masivă de capital la Peugeot

Peugeot şi Dongfeng au decis termenii unui acord care include o infuzie de capital în grupul francez

Cei doi producători de automobile discută încă detaliile parteneriatului, dar acordul urmează să includă majorarea capitalului Peugeot cu 3-4 miliarde de dolari şi dezvoltarea şi fabricarea în comun a unor automobile compact low-cost destinate pieţelor Asiei de Sud-Est, relatează Financial Times.

Peugeot speră să poată anunţa oficial acordul în primul trimestru al anului viitor, au declarat două surse apropiate situaţiei.

Grupul francez are o nevoie disperată să reducă dependenţa de piaţa auto europeană. Reprezentanţii Peugeot şi ai Dongfeng au refuzat să comenteze.

Peugeot a închis în acest an o fabrică mare, pentru prima oară în ultimii 30 de ani, şi a redus forţa de muncă, în condiţiile în care anul trecut a cheltuit 3 miliarde de euro din resurse proprii.

Recent, Peugeot a angajat un fost director de la Renault, care să coordoneze extinderea internaţională.

Grupul are deja o companie mixtă de succes cu Dongfeng în China, dar este încă în urma unor companii concurente precum Fiat şi Volkswagen pe pieţe ca America de Sud şi Renault-Nissan pe pieţele din Asia de Sud-Est.

Producătorii auto recurg tot mai mult la alianţe şi companii mixte pentru a-şi extinde operaţiunile şi a eficientiza costurile, dar un acord între Peugeot şi General Motors pentru fabricarea şi utilizarea în comun a unor produse şi furnizori nu a adus rezultatele scontate.

Negocierile continuă între Dongfeng şi Peugeot pentru a stabili cât va plăti grupul chinez pentru o participaţie la Peugeot. Sursele au precizat că există încă posibilitatea ca negocierile să eşueze, deşi probabilitatea este tot mai mică.

Cea mai probabilă variantă este ca Dongfeng şi statul francez să primească participaţii de 17,6% fiecare la Peugeot, potrivit unei analize efectuate de Macquarie. Familia Peugeot ar păstra o deţinere de 16,5% la compania franceză, iar GM 4,5%. În aceste condiţii, familia Peugeot ar pierde controlul asupra companiei fondate în 1882.

Dongfeng, cu sediul în Wuhan, în centrul Chinei, este unul dintre cei mai mari producători auto din această ţară, cu venituri anuale de 63 de miliarde de dolari. Grupul chinez deţine deja o companie mixtă cu Peugeot şi alte trei cu Honda, Kia şi Nissan, iar săptămâna trecută a semnat un acord pentru o companie mixtă cu Renault.

Dacă acordul cu Peugeot va fi aprobat de autorităţile de la Beijing, asocierera ar putea propulsa Dongfeng pe piaţa mondială, ceea ce niciun producător auto chinez de stat nu a mai reuşit. Grupul chinez Geely, care a cumpărat Volvo Cars de la Ford, în 2010, este proprietate privată.

Peugeot realizează 60% din producţia de automobile a Franţei, unde are aproape 100.000 de angajaţi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici