Piaţa media a scăzut anul trecut cu 2,7% şi ajuns, astfel, la o valoare de 467 de milioane de euro. Asta arată un studiu făcut de agenţia Initiative. Dar în 2021, totuşi, se aşteaptă o revenire de 4%.
Segmentul care a avut cel mai mult de pierdut cu siguranţă a fost publicitatea outdoor. Cu 20% a scăzut în aprilie, ca pe timpul verii să îşi mai revină puţin. Nu pentru mult timp, însă, căci odată cu sezonul rece a scăzut din nou şi aşa a ajuns să aibă pierderi totale în 2020 de 25%.
La polul opus, e-commerce-ul a avut o creştere de 88%, iar digitalul de 6,2%, comparativ cu 2019. A încheiat 2020 cu o valoare totală de peste 117 milioane de euro.
Şi audienţele televiziunilor au crescut cu 16% în aprilie. În vară, invers faţă de publicitatea outdoor, acestea au scăzut. Au crescut din nou în toamnă. Ce trebuie să ştii este că au crescut inclusiv audienţele în off-prime-time, cu 10% în octombrie şi 12% în noiembrie. Motivul, bineînţeles, au fost restricţiile care s-au înăsprit din nou în acea perioadă.