Înmatriculările auto cresc în UE, dar scad abrupt în România

Piaţa auto din România continuă să scadă abrupt, deşi înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană cresc încă din luna iunie şi au intrat, în octombrie, pe un trend ascendent accentuat, reiese din datele prezentate luni de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Urmărește
23 afișări
Imaginea articolului Înmatriculările auto cresc în UE, dar scad abrupt în România

Înmatriculările auto cresc în UE, dar scad abrupt în România (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Pe de altă parte, înmatriculările de automobile Dacia noi în Europa (UE şi statele EFTA - Islanda, Norvegia şi Elveţia) au crescut în octombrie, după ce scăzuseră în septembrie ca urmare a încetării programelor de stimulare a industriei auto derulate în acest an de mai multe guverne din state europene dezvoltate.

Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut în România, în octombrie, cu 69,1%, la 7.572 de unităţi, de la 24.474 în aceeaşi lună a anului trecut, în timp ce piaţa UE a crescut cu 11,6%, de la 1,1 la 1,23 milioane de maşini, se arată într-un comunicat transmis luni de ACEA.

În primele zece luni ale anului, piaţa auto românească s-a restrâns cu 62%, la 96.176 înmatriculări de automobile noi, de la 252.924 de unităţi în ianuarie-octombrie 2008. Înregistrările au scăzut în această perioadă şi la nivelul Uniunii Europene, însă cu numai 4,8%, de la 12,5 la 11,9 milioane de maşini.

Datele similare pentru piaţa românească au fost anunţate săptămâna trecută şi de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Statisticile ACEA nu cuprind Malta şi Cipru, state pentru care datele privind înmatriculările nu au fost disponibile.

Piaţa auto din România ocupă locul al 16-lea în UE după înmatriculările de autoturisme noi din luna octombrie, respectiv poziţia a 14-a după înregistrările din primele 10 luni, deşi ca număr de locuitori este al şaptelea stat membru.

Între noile state membre UE, România este pe poziţia a treia în funcţie de înmatriculările din octombrie, cu mult în urma Poloniei (25.279) şi Cehiei (14.121), situaţie proporţional similară şi pentru primele zece luni din acest an.

Înregistrările de maşini noi din noile state membre UE au scăzut în octombrie cu 36,9%, la 62.444 de unităţi, respectiv cu 29,6% în primele zece luni, la 696.256 de automobile.

În pofida evoluţiei negative abrupte a pieţei româneşti, înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Europa au crescut cu 19% în octombrie faţă de aceeaşi lună a anului trecut, de la 17.442 la 20.753 de unităţi, respectiv cu 24,5% în primele zece luni, de la 156.467 la 194.824 de maşini.

Grupul Renault, din care face parte şi Dacia, a înregistrat o creştere de 33,9% a înregistrărilor de automobile noi în octombrie în Europa, la 136.564 de unităţi, şi o scădere de 2,7% în perioada ianuarie-octombrie, la 1,09 milioane de maşini.

Astfel, avansul din octombrie în cadrul grupului a fost condus de marca Renault, în timp ce scăderea din lunile anterioare a fost atenuată de vânzările Dacia.

Renault ocupă poziţia a cincea în Europa după înmatriculările de automobile noi din primele zece luni, după Volkswagen (aproape 2,6 milioane de înregistrări), PSA Peugeot Citroen (1,559 milioane), Ford (1,249 milioane) şi General Motors (1,1 milioane).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici