Înmatriculările Dacia în Marea Britanie au crescut cu 10,4% în primul trimestru

Înmatriculările de autoturisme noi Dacia în Marea Britanie au avansat cu 10,4% în primul trimestru, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 7.529 unităţi, mai rapid decât piaţa, care a consemnat o creştere de 6,8%, potrivit datelor Asociaţiei britanice a producătorilor şi dealerilor de maşini.

Urmărește
99 afișări
Imaginea articolului Înmatriculările Dacia în Marea Britanie au crescut cu 10,4% în primul trimestru

Înmatriculările Dacia în Marea Britanie au crescut cu 10,4% în primul trimestru (Imagine: Iulian Dnistran/Mediafax Foto)

Dacia a livrat 6.821 unităţi în primele trei luni ale anului trecut.

Cota de piaţă a mărcii româneşti a urcat de la 0,99% la finalul primului trimestru din 2014 la 1,02% la sfârşitul lunii martie a acestui an.

Piaţa auto britanică a avansat cu 6,75% în perioada analizată, la 734.588 autoturisme, martie fiind a 37-a lună consecutivă de creştere. Mai mult decât atât, evoluţia pieţei auto din Marea Britanie din luna martie a fost cea mai bună din 1999 până în prezent, cu 492.774 maşini vândute, în urcare cu 6% faţă de aceeaşi lună din 2014.

Înmatriculările Dacia au avansat cu 7,4% în martie comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, de la 4.973 unităţi la 5.340 unităţi.

La nivelul primului trimestru, Jeep este brandul cu cea mai mare creştere pe piaţa britanică, de 280%, la 2.722 unităţi, în spatele său aflându-se Mitsubishi, cu un avans de 192%, la 7.970 unităţi, şi Lotus, cu o urcare de 104%, la 88 unităţi.

La polul opus s-au situat mărcile Mia, Perodua, Proton şi Saab, care nu au vândut niciun autoturism în primele trei luni din 2015.

Ford Fiesta, cu 39.104 unităţi vândute în primul trimestru, reprezintă cel mai bine vândut model în Marea Britanie, fiind urmat de Vauxhall Corsa (29.100 unităţi) şi Ford Focus (22.287 unităţi).

Înmatriculările de maşini noi ale mărcii Renault, parte a grupului cu acelaşi nume, care deţine şi Dacia, au crescut cu 16,6%, la 20.593 de unităţi în perioada analizată.

Cu 60.388 autoturisme livrate în primul trimestru, Volkswagen, cel mai mare producător european de automobile, are o cotă de 8,22% pe piaţa britanică, liderul clasamentului fiind Ford, cu o cotă de 12,91% şi 94.804 maşini înmatriculate.

În Franţa, cea mai mare piaţă pentru Dacia, înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 13,6% în primul trimestru comparativ cu acelaşi interval din 2014, la 24.497 de unităţi, conferind mărcii româneşti o cotă de 5,13%.

De asemenea, şi livrările Dacia în Germania au coborât în primele trei luni, cu 6,6%, la 10.672 unităţi. La finalul lunii martie, cota de piaţă a Dacia era de 1,4%, în scădere de la 1,5% în februarie.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici