Înmatriculările de autoturisme noi au crescut în primele zece luni din 2023 cu 15,2% faţă de 2022

Înmatriculările de autoturisme noi sunt în creştere la zece luni 2023, cu 15,2%, faţă de 2022, iar autoturismele „electrificate” au o creştere de 31,8%, realizând o cotă de piaţă de 23,8%, arată datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Urmărește
264 afișări
Imaginea articolului Înmatriculările de autoturisme noi au crescut în primele zece luni din 2023 cu 15,2% faţă de 2022

Înmatriculările de autoturisme noi au crescut în primele zece luni din 2023 cu 15,2% faţă de 2022

După evoluţia importantă a lunilor anterioare, octombrie 2023 vine cu o creştere de 11,5% a înmatriculărilor de autovehicule noi faţă de luna octombrie a anului 2022.

Raportat la anii anteriori, luna octombrie 2023 este în creştere cu 22% faţă de perioada similară din anul 2021, în scădere cu 1,5% faţă de octombrie 2020 şi în creştere cu 12% faţă de octombrie 2019.

Topul mărcilor, după primele zece luni din anul 2023, este condus de către Dacia (39.244 unităţi), urmată de Renault (12.613 unităţi), Toyota (9.676 unităţi), Volkswagen (9.483 unităţi), Skoda (8.871 unităţi), Ford (8.455 unităţi), Mercedes Benz (7.509 unităţi), Hyundai (7.364 unităţi), Suzuki (4.060 unităţi) şi BMW (3.991 unităţi.

Autoturismele (care reprezintă aproximativ 84% din total) au înregistrat, în luna octombrie 2023, un volum de 11.244 unităţi, cu 7,9% mai mult decât în luna similară din 2022.

După primele zece luni ale anului 2023, se observă o evoluţie mixtă a segmentelor în care sunt încadrate autoturismele, după cum urmează: Clasa A (+26,7%), Clasa B (+2,0%), Clasa C (+30,5%), Clasa D (+0,3%), Clasa E (+28,8%), Clasa F (+28,0%), SUV (+13,3%), MPV (-85,1%) şi Clasa Sport (+40,4%), raportat la perioada similară din anul anterior.

În ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV este pe prima poziţie, cu o cotă de 43,4%, în scădere cu 0,7% faţă de 2022, urmat de Clasa C cu o cotă de 29.4%, în creştere cu 3,5% şi Clasa B cu o cotă de 16,0%, în scădere cu 2,1% faţă de cota deţinută în aceeaşi perioadă a anului trecut.

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele zece luni din acest an, motorizările pe benzină înregistrează o scădere de 1,9% faţă de cota deţinută în perioada similară din 2022, ajungând, astfel, la o pondere de 63,2%. In ceea ce priveşte autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea înregistrează o scădere de 1,2% faţă de ponderea din anul 2022 şi deţin o cotă de 12,9% din total.

Pe de altă parte, autoturismele „electrificate”, respectiv cele electrice (100% şi hibride plugin), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), ajung să deţină, după primele zece luni din 2023, o cotă de piaţă de 23,8%, care depăşeşte cu 10,9% cota deţinută de motoarele diesel.

Autoturismele full electrice deţin o cotă de 10,7% din piaţă în primele zece luni ale anului 2023 faţă de anul 2022 când reprezentau 8,1%.

„Ca şi în anul 2022, când, deşi s-a înregistrat o scădere a achiziţiilor de autoturisme în general, autoturismele electrificate au performat, în anul 2023. Achiziţiile din această categorie au crescut considerabil (+31,8%) comparativ cu perioda similară a anului trecut. In acest context, este de remarcat creşterea importantă a autoturismelor 100% Electrice (+51,3%) şi a celor plug-in hybrid (+45,7%) din totalul autoturismelor electrificate”, arată APIA.

În luna octombrie 2023, autoturismele 100% electrice înregistrează o creştere de 42,3% faţă de luna similară a anului trecut, iar la nivelul celor zece luni din anul 2023 la o creştere de 51,3% faţă de anul precedent. Cota de piaţa a maşinilor electrice a ajuns la 10,0% din total piaţă pe luna octombrie 2023 si la 10,7% in primele zece luni ale anului 2023.

Şi cele plug-in urmeaza o curbă crescătoare, cumulând şi acestea volume semnificative, cu o creştere de 59,6% faţă de luna similară a anului trecut şi una de 45,7% faţă de primele zece luni din anul 2022.

Autoturismele Full Hybrid prezintă o creştere de 35,1% faţă de luna octombrie 2022 şi o creştere de 11,2% faţă de primele zece luni ale anului anterior.

„Cu atât mai mult, în primele zece luni din acest an, este de remarcat evoluţia la vârful clasamentului unde primele 5 cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt Dacia Spring, cu 5.796 unităţi şi o creştere de 26,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, Tesla Model Y cu 1.768 unităţi şi o creştere de 678,9%, Tesla Model 3 cu 836 unităţi, cu o creştere de 21,7%, Renault Megane cu 703 unităţi, în creştere cu 1.462,2% şi Volkswagen e-UP! cu 449 unităţi, în creştere cu 12,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2022”, potrivit APIA.

În ceea ce priveşte evoluţia autoturismelor cu tracţiune integrală (4x4), se observă că, după primele zece luni din anul 2023, acestea deţin o cotă de piaţă de 23,6%, corespunzătoare unui volum total de 28.500 unităţi, în creştere cu 28,9% faţă de anul 2022, când se înregistrau 22.115 unităţi.

În ceea ce priveşte tipul proprietarului, cele mai multe achiziţii de autoturisme în luna octombrie 2023 au fost realizate de către persoane juridice, care acoperă 55,0% din totalul achiziţiilor de autoturisme. Dacă ne raportăm la cele zece luni din acest an, persoanele juridice acoperă un procent de 58,0%, iar diferenta de 42,0% le revine persoanelor fizice.

Autovehiculele comerciale uşoare înregistrează, în octombrie 2023, o creştere de 27,1% faţă de luna octombrie 2022. Pe ansamblul celor zece luni din acest an, se remarcă o creştere de 15,5%, care consemnează o evoluţie similară cu cea a autoturismelor (+15,2%).

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici