Astfel, înmatriculările de automobile noi din România au crescut de la 31.758 în prima jumătate a anului trecut la 33.343 unităţi în primul semestru din 2012, se arată într-un comunicat transmis marţi de ACEA.
Piaţa UE s-a contractat cu 6,8%, de la 7,13 milioane la 6,64 milioane de livrări.
Germania, cea mai mare economie europeană, a rămas pe creştere, cu un avans de 0,7%, la 1,63 milioane de înmatriculări de automobile noi. Marea Britanie a înregistrat de asemenea creştere, cu 2,7%, la 1,05 milioane unităţi.
Livrările auto din Franţa s-au prăbuşit cu 14,4%, reprezentând aproape 200.000 de autoturisme în minus, la 1,048 milioane înmatriculări.
Italia a afişat de asemenea un declin sever, de 19,7%, de la peste 1 milion de unităţi la 814.179 înmatriculări.
În Spania, numărul înmatriculărilor a coborât cu 8,2% în perioada analizată, la 406.070 unităţi, iar Portugalia a consemnat o scădere de 41,9%, cea mai abruptă din UE, la 53.404 înregistrări.
Piaţa austriacă a stagnat, la circa 187.000 unităţi, iar cea poloneză a crescut cu 7,6%, la aproape 150.000 înmatriculări de automobile noi.
În Europa Centrală şi de Est, Ungaria a raportat o creştere de 19,9%, la 27.781 unităţi, iar Cehia a înregistrat un avans de 6,7%, la 94.233 livrări.
Slovenia a avut cea mai slabă performanţă din regiune, cu o scădere de 14%, la 28.327 înmatriculări.