- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Înmatriculările de autoturisme noi sunt în creştere
- Înmatriculările de autoturisme noi sunt, în primele 11 luni ale anului, în creştere cu 13,8% faţă de anul trecut.
- Autoturismele „electrificate” au o creştere de 31,5%, realizând o cotă de piaţă de 24,1%.
După evoluţia importantă a lunilor anterioare, noiembrie 2023 vine cu o creştere de 3,4% a înmatriculărilor de autovehicule noi faţă de luna noiembrie a anului 2022. Raportat la anii anteriori, luna noiembrie 2023 este în creştere cu 0,8% faţă de perioada similară din anul 2021, în scădere cu 10,1% faţă de noiembrie 2020 şi în scădere cu 9,5% faţă de noiembrie 2019, reiese din datele publicate, miercuri, de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
ULTIMELE ȘTIRI
-
ICC emite mandat de arestare pe numele lui Netanyahu și Gallant
-
Ciolacu efectuează o vizită de lucru la Budapesta: Vreau să îmi finalizez mandatul cu obţinerea deciziei intrării depline în Schengen
-
Şef al armatei britanice: „Suntem pregătiţi să luptăm cu Putin în Europa de Est”
-
Florian Coldea şi Dumitru Dumbravă rămân sub control judiciar
În piaţa naţională, TOP 10 mărci, autoturisme + autovehicule comerciale, după primele 11 luni din anul 2023, este condus de către Dacia (42.706 unităţi), urmată de Renault (13.878 unităţi), Toyota (10.598 unităţi), Volkswagen (10.251 unităţi), Skoda (9.623 unităţi), Ford (9.245 unităţi), Mercedes Benz (8.318 unităţi), Hyundai (8.183 unităţi), Suzuki (4.420 unităţi) şi BMW (4.320 unităţi).
Autoturismele (care reprezintă aproximativ 83% din total) au înregistrat, în luna noiembrie 2023, un volum de 10.994 unităţi, cu 0,4% mai mult decât în luna similară din 2022.
După primele 11 luni ale anului 2023, se observă o evoluţie mixtă a segmentelor în care sunt încadrate autoturismele, după cum urmează: Clasa A (+25,4%), Clasa B (+0,5%), Clasa C (+26,8%), Clasa D (+3,0%), Clasa E (+26,9%), Clasa F (+28,4%), SUV (+12,5%), MPV (-82,7%) şi Clasa Sport (+36,6%), raportat la perioada similară din anul anterior.
În ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV este pe prima poziţie, cu o cotă de 43,6%, în scădere cu 0,5% faţă de 2022, urmat de Clasa C cu o cotă de 29.2%, în creştere cu 3,0% şi Clasa B cu o cotă de 16,0%, în scădere cu 2,1% faţă de cota deţinută în aceeaşi perioadă a anului trecut.
În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele 11 luni din acest an, motorizările pe benzină înregistrează o scădere de 2,1% faţă de cota deţinută în perioada similară din 2022, ajungând, astfel, la o pondere de 63,0%. In ceea ce priveşte autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea înregistrează o scădere de 1,2% faţă de ponderea din anul 2022 şi deţin o cotă de 12,8% din total.
Pe de altă parte, autoturismele “electrificate“, respectiv cele electrice (100% şi hibride plugin), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), ajung să deţină, după primele 11 luni din 2023, o cotă de piaţă de 24,1%, care depăşeşte cu 11,3% cota deţinută de motoarele diesel.
Autoturismele full electrice deţin o cotă de 10,7% din piaţă în primele 11 luni ale anului 2023 faţă de anul 2022 când reprezentau 8,1%.
Ca şi în anul 2022, când, deşi s-a înregistrat o scădere a achiziţiilor de autoturisme în general, autoturismele electrificate au performat, în anul 2023. Achiziţiile din această categorie au crescut considerabil (+31,5%) comparativ cu perioda similară a anului trecut. În acest context, se remarcă creşterea importantă a autoturismelor 100% Electrice (+50,4%) şi a celor plug-in hybrid (+44,7%) din totalul autoturismelor electrificate.
În luna noiembrie 2023, autoturismele 100% electrice înregistrează o creştere de 41,3% faţă de luna similară a anului trecut, iar la nivelul celor 11 luni din
anul 2023 la o creştere de 50,4% faţă de anul precedent.
Cota de piaţa a maşinilor electrice a ajuns la 10,9% din total piaţă pe luna noiembrie 2023 si la 10,7% in primele 11 luni ale anului 2023.
Şi cele plug-in urmează o curbă crescătoare, cumulând şi acestea volume semnificative, cu o creştere de 34,9% faţă de luna similară a anului trecut şi una de 44,7% faţă de primele 11 luni din anul 2022.
Autoturismele Full Hybrid prezintă o creştere de 18,4% faţă de luna noiembrie 2022 şi o creştere de 11,9% faţă de primele 11 luni ale anului anterior.
Cu atât mai mult, în primele 11 luni din acest an, este de remarcat evoluţia la vârful clasamentului unde primele 5 cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt Dacia Spring, cu 6.365 unităţi şi o creştere de 26,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, Tesla Model Y cu 1.905 unităţi şi o creştere de 700,4%, Tesla Model 3 cu 893 unităţi, cu o creştere de 27,8%, Renault Megane cu 763 unităţi, în creştere cu 903,9% şi Volkswagen e-UP! cu 470 unităţi, în creştere cu 2,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2022.
În ceea ce priveşte autoturismele Plug-in, top 5 modele este condus de Ford Kuga, cu 682 unităţi şi o creştere de 120,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, urmată de Toyota RAV4 cu 336 unităţi şi o creştere de 281,8%, Hyundai Tucson cu 324 unităţi, +30,1%, Mercedes Benz GLE cu 302 unităţi, +33,6% şi Renault Captur cu 291 unităţi şi o creştere de 26,0%.
Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc din top 3 Toyota Corolla cu 2.096 unităţi, în scădere cu 7,7% faţă de 2022, urmată de Toyota C-HR cu 1.835 unităţi şi - 1,6% scădere, apoi Toyota Yaris Cross cu 1.434 unităţi, în creştere cu 102,3%.
Analizând evoluţia autoturismelor cu tracţiune integrală (4x4), se observă că, după primele 11 luni din anul 2023, acestea deţin o cotă de piaţă de 23,6%, corespunzătoare unui volum total de 31.018 unităţi, în creştere cu 25,4% faţă de anul 2022, când se înregistrau 24.736 unităţi.
În ceea ce priveşte tipul proprietarului, cele mai multe achiziţii de autoturisme în luna noiembrie 2023 au fost realizate de către persoane juridice, care acoperă 54,0% din totalul achiziţiilor de autoturisme. Dacă ne raportăm la cele 11 luni din acest an, persoanele juridice acoperă un procent de 58,0%, iar diferenta de 42,0% le revine persoanelor fizice.
Această categorie de autovehicule înregistrează, în noiembrie 2023, o creştere de 23,5% faţă de luna noiembrie 2022. Pe ansamblul celor 11 luni din acest an, se remarcă o creştere de 16,1%, care consemnează o evoluţie similară cu cea a autoturismelor (+13,8%).
Majoritatea mărcilor şi modelelor sunt în teritoriul pozitiv în raport cu perioada similară a anului trecut.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO