Înmatriculările de maşini rulate au crescut după 11 luni cu 115,8%

Înmatriculările de autoturisme second-hand de import au crescut cu 115,8% după primele 11 luni, la 256.173 unităţi, iar înregistrările de maşini noi au scăzut în aceeaşi perioadă cu 7,5%, la 266.650 automobile.

Urmărește
198 afișări
Imaginea articolului Înmatriculările de maşini rulate au crescut după 11 luni cu 115,8%

Înmatriculările de maşini rulate au crescut după 11 luni cu 115,8% (Imagine: Mediafax Foto)

În intervalul ianuarie - noiembrie 2007 au intrat în circulaţie semnificativ mai puţine automobile rulate (114.049 unităţi) şi mai multe noi (288.385 maşini).

Astfel, numărul de înmatriculări pentru maşini noi rămâne mai mare decât pentru second-hand, însă acestea din urmă se apropie de volumul de autoturisme noi înregistrate în circulaţie, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor din Ministerul Internelor şi Reformei Administrative.

Spre comparaţie, după primele zece luni ale anului 2008 creşterea pieţei second-hand era de 104,8% (la 205.086 unităţi), iar scăderea pentru maşinile noi era de 2,4% (la 252.935 automobile), ceea ce indică o accelerare a creşterii pieţei de autoturisme rulate, precum şi o încetinire a celei de maşini noi.

Exclusiv în noiembrie au fost înmatriculate 41.087 unităţi second-hand, de trei ori mai multe decât în aceeaşi lună a anului trecut.

În cazul maşinilor noi, înregistrările au scăzut cu 53% în noiembrie, comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, de la 29.231 unităţi la 13.715 unităţi.

Din aceste date rezultă că, în noiembrie, noile întrări în circulaţie ale automobilelor second-hand au depăşit de trei ori înmatriculările de maşini noi.

De asemenea, după primele 11 luni din acest an numărul total al înmatriculărilor de autoturisme - noi şi rulate - a crescut cu 27,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, de la 402.434 unităţi la 512.823 maşini.

Piaţa auto second-hand a început să crească semnificativ după 1 iulie, în timp ce vânzările de maşini noi au început să scadă. Acest lucru s-a întâmplat din cauza modificării taxei auto, la 1 iulie. După noul sistem de calcul, taxa s-a redus semnificativ pentru maşinile vechi, dar a crescut uşor pentru cele noi.

Oficialii Dacia şi companiile importatoare de autovehicule au afirmat, de mai multe ori, că noua formulă a taxei auto este împotriva interesului naţional şi că distruge industria auto autohtonă. Diminuarea cererii de maşini noi are şi o altă cauză, criza economico-financiară mondială. Din cauza crizei, majoritatea pieţelor auto de la nivel mondial au înregistrat scăderi, constructorii auto şi furnizorii lor au diminuat producţia şi au apelat la concedieri, pe fondul reducerii cererii.

Citeşte şi:

Guvernul revine şi triplează taxa auto din 15 decembrie

Taxa auto va fi suspendată pentru vehiculele Euro 4

CE: Taxa auto trebuie ridicată şi pentru vehicule rulate înmatriculate în UE până în decembrie 2009

Taxa auto a fost triplată luni, odată cu publicarea în MO

Guvernul triplează taxa auto pentru toate maşinile rulate

Vezi aici cât va fi taxa auto pentru maşinile rulate (Video)

Taxa auto se va tripla şi pentru maşinile noi Euro 4 cu motoare mai mari de 2 litri

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici